Detta eviga projekt med att få i ordning Noomies rum alltså.. ghad.. Det har hela tiden varit något av ett förråd det där rummet,  ändå sedan vi flyttade in i huset och ställde allt vi ägde där inne tills vi fått ordning i de andra rummen ett efter ett. Sen Noomie föddes har hon också fått större del av rummet ju mer tiden gått och nu, äntligen är det enda som "förvaras" där inne ett piano. En vacker dag åker det ut, dvs så fort någon starkare än mig kommer hit o lyfter ut det... (min rygg går sönder av bara tanken på att bära  piano...) 
 
Och nu fick äntligen den målade byrån flytta in! Noomie ville först inte ha den, men sen lekte hon o jag och fyllde lådorna med olika saker (hennes trosor, strumpor, t-shirts, pyamasar och byxor i några lådor, och sen olika leksaker, pussel, hårgrejjer & tågbanan i de andra) och när hon flyttat över alla leksaker ville hon gärna ha in byrån på sitt rum och hon fick själv välja vilka saker som skulle stå ovanpå;
 
 
Det blev tavlan som hon o jag målade (blåa), en draganka, nattlampan Olof, duplo-nallen och en tekning från bästisen. Ovanför hänger födelsetavlan som jag målade när Noomie var typ en vecka eller nått, full av hormoner stod jag o grät och målade minns jag 😂
 
Den lilla garderoben som jag fixade med när hon var bebis fick stanna kvar, i den hänger alla klänningar, en del tjocktröjjor och ska-väl-erkännas ett par urvuxna kläder jag inte haft hjärta att plocka undan 🙈 Lådorna kommer Noomie inte åt själv, så däri ligger viktiga papper, dom gamla napphållarna, saker som behöver ligga nånstans och.. övrigt bråte 😆 
Ovanpå står förutom "Noomies bokstav" en flagga Noomie fick av sin gammelfarfar Evert, hennes hand+fotavtryck som vi gjöt första gången på "öppnis" när Noomie var ca 3 mån. Och sedan två glasburkar med håranoddar. Mest för att de måste stå "nånstans" Jag får henne aldrig att använda hårsnoddarna.... 🤔
 
 
 
Till vänster om "gareroben" ser ni en träback där vi på alla böcker, det kändes mysigt. Kanske jag målar den en vacker dag.. kanske inte.. 😉
//mamanéa 

1 kommentarer

Becca

18 May 2018 08:30

Men du ser! Det tar sig. Tänk att hon kan vara med och bestämma hur hon vill ha det själv! Hur gick det till?! <3

Svar: Ingen aning 😂😎😍
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej