Ikväll har vi pysslat! Årets första omgång pepparkakor bakades igår (köpt deg för tusan, ett paket blev precis 3 plåtar. Alldeles lagom avancerat) idag gjorde vi de vackra med kristyr o strössel 😂👌 
Och sen har vi köpt några pysselkit på RUSTA som jag varmt rekommenderar till andra med barn i klistermärkesåldern; 



Verkligen smidiga att bara dra av klistermärken o klistra på, blir riktigt söta små grejjer 😍🌞 

För övrigt så började vi göra julkort för snart 2 månader sen (vi pysslade nått annat o jag insåg att det skulle ta vääääldigt lång tid att göra min julkortsidé för året.... så lika bra att sätta igång!) Nu är vi typ klara, Noomie ska bara få välja vem som ska få vilket kort (mycket viktig del av processen) och så ska alla kort ner i kuvert (som är klara! Jag har hunnit fixa kuvert medans Noomie gjort korten iaf 🤗) och sen kan dom ligga o vänta nån vecka så att det iaf är december när de skickas iväg. Phu. Bra jobbat va?! 🤣 

I helgen blir det Stockholm o fira mamma, pappa, syrran, farmor.. nån annan som vill bli firad? Alla jämna födelsedagar slås ihop till en fest på lördag o det blir kul att träffa hela släkten på en gång 🧚‍♀️

MEN SEN ska Noomie faktiskt åka med mamma o pappa upp till Norrland! 🙈🤯 Det är ju jättehäftigt att hon är så stor så hon fixar det, och hon kommer få det riktigt kul! Men! .... Hur ska det gå för mig...?! 
Anledningen är BLACK FRIDAY. För det första. Och för det andra så är det min kvällsvecka på jobbet. Det är ju helt omöjligt för mig att jobba kväll när Martin är i Linköping, vem ska ha hand om Noomie VARJE KVÄLL från 17.30 (förskolan stänger) till 24.00 (jag kommer hem)? Sen som sagt BLACK FRIDAY, innebär massa extra jobb på helgen o förmodligen extra långa dagar så, den bästa lösningen var helt enkelt denna. Jag hoppas ni köper alla era tekniska prylar på Elgiganten nästa helg alltså! 🤓 (obs! Smygreklam, inget samarbete 😉)


//mamanéa 



1 kommentarer

Lisa Karlberg

18 Nov 2018 19:31

Hahahaha obs smygreklam! Love it. Och älskar att ni redan är klara med julkorten. Vi gör inga egna. Köper inte heller. Vi är kassa.

Svar: Julkorten har blivit min enda fasta jultradition, allt annat är så beroende av vad alla andra vill o tänker o vad som ska prioriteras, men just julkorten är MIN tradition... och numera Noomies vare sig hon vill eller inte XD Det är väl så traditioner funkar? ;)
men näh skit du i julkort om det inte är viktigt för dig/er, ni är inte sämre för det! 💜
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej