Ush vilken dag.
Imorse trotsade Noomie, jag vet att man kanske inte ska säga så för hon gör det ju för att utvecklas men mitt tålamod var iallafall LÄGST. 
Så springer hon o ramlar på en utdragen byrålåda i sitt rum och slår upp ett jack i pannan. Blodet sprutar rätt bra från ansiktet om någon undrar..... tejpade ihop det hjälpligt men sen blev det akuten ändå. 
Där blev det -efter ett par timmars väntan- 2 stygn i pannan på min lilla bebis som skrek och grät och sa att hon ville åka hem. 
 
När vi väl var klara på sjukhuset var jag helt slut av dagens stress, oro och hunger så vi åkte till a6 och åt lunch, fikade, lekte lite i klätterställningarna och sen tröstshoppade vi en leksak (från mormor) o lite Alfonskläder (finaste klädkollektionen på lindex!!). Noomie valde; rosa alfonstrosor, blåa alfonskalsonger och randiga mimmi-pigg trosor 😂😍 
Sen åkte vi hem. Satte oss i soffan och såg på film. Micrade nån gammal matlåda till middag och Noomie ville helst ha risifrutti. Det fick hon. 
 
I skrivande stund känner jag mig rätt matt, det är jobbigt att vara på sjukhuset med sin lilla trollunge halva dagen och känna sig som Sveriges sämsta mamma som var arg för att hon höll på o tramsa på morgonen innan hon krashade. 
 
Jag ska försöka sova Nu, o hoppas morgondagen blir bättre. 
//mamanéa 

1 kommentarer

Becca

27 Sep 2018 09:04

Vi kan inte alltid vara på topp. Och det verkar faktiskt inte ha så stor betydelse för när hon väl råkar illa ut är det ändå din famn hon helst vill ha. Även om mamman inte haft sin mest pedagogiska morgon. <3
En annans hade gnällfest hela eftermiddagen igår och mamman var helt jävla akutslut, det blev inte heller så jäkla kalas. Hon fick extra gos när jag fått i mig lite mat och ny energi och så bad jag om ursäkt för att jag varit så kort, mamman hade varit supertrött.
Vi gör så gott vi kan - det gör oss inte till dåliga mammor (även om det känns så)! <3

Kommentera

Publiceras ej