Den här lilla handen fyller en vecka idag 😍 Som ligger o håller i mitt bröst så det inte ska försvinna mitt i sömnen 😆 Fast det försvinner såklart inte, jag ammar hela tiden o har ständigt brösten ute i luften känns det som 😝 

Vi har faktiskt fått sova helt okej 2 nätter nu. lagt ner honom vid 12 -halv ett, ammat runt 04 och sen sovit till 7-halv åtta. Det är ju helt okej ändå! även om jag fortfarande är vääääligt trött dygnet runt 😎 

Jag mår... såå BRA! Rent fysiskt är dock jag trött, kroppen orkar verkligen ingenting. Idag duschade jag, borsta tänderna, borstade håret och flätade och smörjde in ansiktet. Jag stod alltså upp i kanske en halvtimme, och efteråt var jag helt skakig som efter ett rejält träningspass och jag somnade i soffan medans jag ammade... Jomen... 
Den psykiska biten är så mycket bättre än väntat! 2-3 gånger har det sköljt över mig sånna där ledsenhetssvajjningar, men sånt som hör nyförlöstheten till, inte mer än det. Värst var när Noomie var ledsen för nått och jag halvlåg i soffan o ammade=kunde alltså inte ta mig upp för att hjälpa henne, då grinade jag.. Och så en del "han är så fin"/"dom är så fina"-lyckotårar 😍 Sen finns det ju saker som jag vet triggade igång det dåliga måendet sist, och det undviker jag nu. Vissa kommentarer tilexempel. Så svarar jag inte på nån fråga, eller vekar ignorera nått du säger..så gör jag färmodligen det 🤣 Jag är inte "alla till lags" på samma sätt den här gången. Jag svarar varken på sms, meddelanden eller telefonsamtal på direkten, om jag inte vill det, och dörren står inte öppen för halva sverige att "hälsa på bebisen" tillexempel. Det blir i min takt, i vår takt, vartefter. Och det känns skönt. Är det nån som blir ledsen, upprörd eller provocerad av det kan jag bara tänka.. "det får vara ditt problem. Jag kan inte må så dåligt igen för någon annans skull." Det kanske låter hårt men jag försöker bara vara rädd om mig. 

Jag håller på att skriva en förlossningsberätterlse.. Den kommer om nån dag XD När jag fått ihop det någorlunda sammanhängande utan att lämna ut mig totalt.. vänta med spänning 😘

Idag skulle Greta fyllt år. 99 år. Jag saknar henne och skulle så gärna vilja ringa o berätta om lillebror. När man ringde tog det alltid några signaler innan hon svarade, o man hörde ett avlägset "pling" i lägenheten innan hennes darriga "Greta..?" hördes i luren.. 🌺

//mamanéa


1 kommentarer

Becca

09 Apr 2019 19:12

Att du mår bra, att ni mår bra - är verkligen det enda som betyder något! <3

Svar:
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej