Hej från soffan med sovande gnällbebis. Jag vet inte vad det är med honom idag, verkligen gnällig och har sovit långa stunder. Jag har förresten också sovit en stund nu, jag satt så skönt med han på mig och det är tyst o lugnt så jag tänkte "varför inte".. 😆 Noomie o Martin lanar. Dvs, sitter vid datorn/plattan i kontoret och spelar spel. Skönt. Även om det brukar innebära att 4åringen fram mot kvällen behöver rastas lite extra 🤣

Jag håller på att förändra.. Här hemma alltså. Jag har känt väldigt starkt de senaste dagarna att det behövs mer personlighet i lägenheten. Väggarna har varit för vita, möblerna stått på rad och funnits för att "det var dem vi hade" inte för att det var det vi gärna ville ha eller egentligen behövde.. Jag är inte klar än, men har iaf börjat. Rensat bort grejjer har jag ju gjort löpande sen i vintras, gud, vi trodde verkligen vi hade rensat i huset men när vi flyttt klart insåg vi att lika mycket till behövde vi bli av med för att komma i nån form av ordning..  så det sker löpande, men långsamt. 

Vi har förresten köpt ny TV! Och då även TV-möbel, en som faktiskt passade i storlek vid väggen, och rent inredningsmässigt..
FÖRE
EFTER
Well bilden är ifrån när det var helt nyinkopplat, lite mer "piff" har tillkommit nåste jag väl erkänna🤣🙈 

Sen har det varit runt matplatsen mina tankar har snurrat framförallt. Det har liksom inte känts.. bra. Dels den där hemska "eldstaden" som fungerat som avlastningsyta för allvärldensskit, o sen vita vita väggar som det bara skriker opersonlighet om.. Jag testade mig fram, och har landat i att jag vill ha en stor klocka, eller möjligen nån cool spegel där "Noomies N-tavla" hänger. På andra väggen, där tejpen sitter, har jag idag skruvat upp två hyllor. Fast det ska se ut som en. Jag har skruvat själv dock så resultatet är väl sådär.. 😆


Det är iaf mer personligt och ser lite mera ut som ett hem, än en ungkarlslya 😆😎

Next up: Noomies rum!

//mamanéa 


Kommentera

Publiceras ej