VARJE KVÄLL har det blivit en grej att "vara hungrig". Såklart är det mysigt att äta en macka i husisen på kvällen, när bara en liten lampa är tänd, man är lite trött, lillebror sover...ah jag fattar det. Det har dock blivit så att kära 4åringen äter mindre o mindre till middagen, för att liksom verkligen vara hungrig till läggdags. Idag funkade det kortet in längre, då vi för det första åt middag rätt så sent, för det andra hade grillat majskolvar som hon vanligtvis äääälskar men nu var hon minsann mätt efter två bett.
"Idag blir det inget kvällsfika, eftersom klockan redan är så mycket" deklarerade de mycket konsekventa (mja...) föräldrarna. 
4åringen sa sig förstå innebörden av detta, det skulle inte bli några mackor, fil o flingor eller bananer vid läggdags. 

Och så kom läggdags. Tänder borstas, det kissas o läses en liten saga. Seeeeeen kom det som på reflex "mammaaa-jag är hungrig"
Jag: Mhmm... 
Hon: Jah. suckade. 
Jag: Vad sa vi om det idag då?
Hon: Jah. *Suckade.* Inget kvällsfika.... 
Jag: (wow! Inte mer "fajt" än så?!) Precis..
Hon: Men mammaaaa.... kan jag få lite mjölk?! 

Jahapp. O där hade hon genomskådat mig igen. Fan.. Ungen fick mjölk, o sa sen att magen skulle klara sig till frukost. Underbara skruttunge! 😂 Du gör mig galen och du är det bästa jag vet! 😍🤩

//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej