Noomie vaknade tidigt idag, hon försökte vila med oss i sängen men efter en stund sa hon att hon ville se på teve i vardagsrummet. Så det fick hon. Ställde fram ett glas vatten, satte igång film och så sa jag att du får komma o säga till när du blir hungrig på frukost. Så stolt över henne o att det funkar så bra när vi andra behöver sova lite mer.. Hon somnade igår påvägen TILL Chrille o Becca (tar cirkus en kvart att köra!) Sen lekte Noomie o Alexis sååå bra och även om det blev middag sent så var det två nöjda tjejer 🤗😍 Det blir lite annorlunda nu, förr när vi har setts har vi bott ihop veckor i sträck o umgåts dygnet runt, nu blir det i nån form av vardag och vi ska alla hinna med allt annat också, jobb, utmaningar, inskolningar, storhandlingar, lära känna andra människor.. det blir spännande 🤔

Lowe har ännu inte vaknat. Inte påriktigt. Han ligger och knorrar ibland och får amma lite, men blir mer snuttning o så somnar han om igen. Det är så mysigt att ha hans lilla kropp tätt bredvid mig, o det märks så tydligt att jag är hans trygghet, mammas gos, helt klart. På BVC igår fick vi lite info om mat som man kan börja med lite smått nu vid 4 månader o det kändes liksom overkligt.. min lillelilleplutt!! Men jag tänker fortsätta amma, o ska bara börja låta han smaka lite sakta på sånt som är gott. Tänker att det blir kul för Martin o Noomie att vara lite mer delaktiga genom att få "mata" honom med lite smågrejer.. Jag önskar verkligen jag vågade köra BLW (typ, ge barnet lite större bitar som hen kan hålla i själv o i en början mest suga på..) men sätta-i-halsen -hetsen som från början mest var Martins har även fäst sig hos mig......... till en början nu blir det iaf bara "doppa fingret i maten" för att Lowe ska få prova några smaker! 

Vi har inga planer för helgen. Martin är äntligen ledig, och ligger ett par sovtimmar back.. så först o främst blir det lugnt, försöka sova, äta o vila.. Vi ska dra iväg med husbilen såfort den kommer hem. Ett par kompisar har lånat den just nu.. Men på måndag ska vi göra en första inskolningsdag med Noomie på nya förskolan, det blir spännande men hade såklart varit bättre att skola in efter att vi haft vår semester klart. Men, i pappervändarSverige får man inte alltid som man vill och även om det är helt jävla otroligt irriterande, så är det såhär det blir nu och det är bara att gå dit o göra det bästa av det. (Obs! Det är inte själva förskolans regler och pedagogerna där verkar underbara så försöker att verkligen inte göra detta till nån stor grej)

Tja.. det är väl livet just nu det. Jag får nog snart gå upp o göra frukost, o sen får vi se vad den här dagen bär med sig 💕
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej