Vid 4 månader är ju den där magiska gränsen då bebisar får börja smaka på mat.. tydligen 🤣
Jag är inte så manisk med det, ibland får Noomie doppa fingret i maten o låta Lowe smaka, mer än så är det ju inte. Jag tycker det känns bra att Martin o Noomie låter han prova, jag sköter ju liksom amningen så de kan absolut få sköta det där nya... ooooch spännande. Fast. Lowe tycker inte det är spännande alls 😂 visst han tycker ju det är jätteroligt när Noomie busar o leker med honom, men atthan får smaka nått nytt gör honom detsamma. Han har inte alls nått behov av det. 

Men ikväll satt jag och åt en frukt, typ nektarin eller vad de nu heter, sån när rund med liksom mjukt skal. Den blev Lowe intresserad av o ville hålla i precis som sina leksaker. Såklart drog han det han fick tag i till munnen, och satt o sög på ett hörn av frukten en lång stund! 😍 BLW heter det ju... och jag önskar jag ska vara lite modigare med det till honom än jag var till Noomie.... vi får se. 

Änsålänge är det ju verkligen ingen stress, till 6 månader klarar bebisar sig fint på amning/ersättning (och D-droppar. . . . . . .) Så det lär lösa sig 😎
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej