Jag är rätt dålig på det, att stanna upp lite och se allt fantastsikt jag har runt omkring mig. Men jag försöker öva. Idag var en sån där dag när jag känt mig lite extra glad och att livet var lite extr fint, flera gånger. 
Jag fick promenadsällskap imorse till att börja med! Den enda mamman jag lärt känna i Linköping egentligen, hon har ett barn som är 4 år som Noomie och ett barn som är 2 månader äldre än Lowe. Och hon är också hitflyttad, även om hon bott är rätt många mer år än mig. Iaf. Vi har pratat om att "till hösten kan vi ju promenera tillsamans efter att de stora barnen är lämnade på fsk", men hade inte bestämt att vi skulle ses. Men så mitt i en korsning så gick hon bara där, och vi skrattade och slog sedan följe runt i Vallaskogen med varsin skrikande bebis i vagnarna. Nepp, de skulle inte sova någon av dem och det slutade med att vi bar varsitt barn i sele/sjal istället XD 
 
Och det är VAAAARMT, nu är det ju slutet av Augusti och de varma dagarna vi har nu lär väl troligen vara de sista på måånga månader, så nu gäller det att njuta XD Vilket jag faktiskt gör, genom att göra så lite som möjligt. Ska gå o laga mat snart, och sen sätta mig i soffan o äta, och kanske amma den där bebisen som somnade när vi väl kom hem igen efter promenaden?! 
 
Det gick sååå bra att lämna Noomie på förskolan imorse. Hon var supertaggad. Även om det bara är 4 h per dag så mår hon så bra av det, det märks. Få träffa andra barn, rutiner, upptäcka nya saker med pedagogerna.. Hon verkar ha det jättebra och jag är så himla glad att vi valde att byta förskola (igen) tillslut för det är en helt annan atmosfär här <3 
 
Ja och så har jag handlat med. Lagt en beställning från CityGross.se som levereras hem imorgon eftermiddag. Ytterligare en fördel med att bo i en storstad.. HEMLEVERANS! Asså ghad Ay löv it. Speciellt när jag kan handla i lugn o ro, som nu, då jag verkligen kan pricka av allt på handlingslistan, fylla på skafferiet och förråden med allt som behövs och samtidigt SLIPPER bära supertunga kassar till bilen, från bilen, i trappen...... Perfekt! (Beställde självklart leverans så att Martin BORDE vara hemma när maten kommer, så kanske jag tillochmed kommer undan inplockandet av varor i skåpen......... XD ) 
 
Och, jag har en rätt söt liten (.....) vovve 😂

//mamanéa