I fredags kom en gaaaaamal vän till oss hit! Anna. Hon o jag konfirmerades tillsammans o var oskiljaktiga några år, nu har det dock gått 6 år sedan vi sågs sist och det fanns en del att ta igen.. Vin, whiskey & glass blev det i fredags o i lördagen spenderades hela dagen i köket. (Nja, jag o Noomie var o handlade en sväng) Svärmor kom också, Martin lagade avancerad mat därav blev vi andra också sittandes i köket. Älskar vårt stora kök med plats för alla.... vi andra lekte kiosk med Noomie, drack vansinniga mängder kaffe och provade play-doh leran Noomie fick i julklapp. 
Martin gjorde egen ketchup & vegetariska burgare med massa tillbehör. (Bilden..) 

Idag blev det långfrukost och sen lite soffhäng innan svärmor körde Anna till tåget. Jag kände mig seg och hade väldigt ont av fogarna så jag gick o la mig medans Martin o Noomie gick upp o lanade lite. 
På kvällen var vi dock tvungna att vara lite effektiva och valde därför ut lite saker som Martin skulle ta med sig till Linköping. Vi försöker köra ett par kartonger nu varje gång för att minska berget till den stora flyttdagen. (Och på så vis tror Martin att det är liiite färre kartonger än vad det egentligen är 😆) När allt var utbudet till bilen fixade vi lite mat och sen var det dags att göra iordning inför veckan. En lugn helg. Inget packat o fixat egentligen, men lite bortforslat iaf och välbehövlig påfyllning av energinivåerna!! 
Nu blir det en "lång" vecka utan Martin (han kommer hem på fredag) men jag ska faktiskt börja gå ner i tid och är from. denna vecka ledig på onsdagar! Så på onsdag blir det soooooovmorgon! En promenad i solen (hoppas för guds skull att det är sol...) och sen ska jag o Noomie städa ut julen. Och packa ner i flyttkartonger, så får de åka norrut nästa helg 😉 
Drömmen är ju att jag ska kunna umgås med kompisar lite dessa onsdagar också, men inte just denna gång.. 

//mamanéa 

1 kommentarer

Cecilia

08 Jan 2019 13:00

Innan jag läste sista raderna tänkte jag "Ja, så perfekt när Elin är hemma denna veckan! Då kanske vi kan träffas imorrn!" men sen fortsatte jag alltså läsa... :P En annan gång! Förstår att ni har massor att pyssla med. <3

Svar: åhnej men vad typiskt..! kanske får styra om planerna då om ni är lediga....? 😉 annars- nästa gång! 🤗
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej