Vaknar upp med en lite ledsen känsla i dag. Jag skrev ett långt inlägg igår, jag behlvde verkligen skriva av mig. Och så skulle jag bara komplettera med bilder men då försvann hela texten. Jag fattar verkligen inte varför den gör så... 😪 

Jag skrev om semestern i Härnösand iaf, vi är fortfarande kvar här och jag har inte riktigt orkat bestämma när vi ska åka hem. Nån gång före torsdag nästa vecka, då flyttar nämligen ÄNTLIGEN Chrille o Becca ner till Linköping från Luleå. Så jäkla sjukt hur livet har snurrat runt... vi lärde känna varann när vi bodde grannar i Furusjö, i typ 3 månader. MAX. Sen har vi bott på massa olika platser o i 5 år har de bott i norrland o vi i småland o nu ska vi helt plötsligt bo i samma stad! Inte grannar dock men nära nog 😆

För första gången sen jag flyttade hemifrån har jag varit i Härnösand över en vecka. Jag känner att jag inte har bråttom hem. Förmodligen för att mitt "hem" nu mer känns som en tillfällig boplats än det hem där jag vill se mina barn växa upp. Och så jobbar Martin så vansinnigt mycket just nu så jag vet att åka hem skulle innebära långa dagar själv i lägenheten och det är ju inte direkt lockande. 

Lowe har sovit rätt bra 2 nätter nu, och jag jinxar väl det om jag säger det.. Noomie därremot måste vara inne i nån helt otrolig utvevklingsfas. Humöret svänger från att vara busig, klok, empatisk till att skrika, sparka, vägra lyssna på en halv sekund. Nattningarna är värst, och även om jag aldrig varit supernoga med exakt nattningstid så försöker vi ha nån form av struktur. Mendet har för det första blivit försent för henne, så jag har ju missat "sömntåget" redan där, o sen börjar fajten som kan vara i över 2h....  igår ville jag bara gråta när ungen ÄNTLIGEN slocknade.. 

Idag har vi inte så mycket planer för dagen. Som vanligt. Det lär byggas endel ute, jag ska uppdatera er med lite bilder.. förhoppningsvis kommer en kompis (med barn) o leker lite, Noomie skulle bli så glad.. och så ska vi gå ett varv i skogen. Har inte blivit av att jag gjort det, alla andra har hunnit före med hundpromenader och då har jag inte dirket prioriterat promenerandet. Tyvärr. Jag har dock försökt styrketräna i princip varje dag. Har väl inte gått så bra det heller, alltid är det nån bebis som ska ammas eller 4åring som ska trotsa eller så har jag inte orkat ta till vara på tiden när den väl funnits. Men, det är väl semester det med.

//mamanéa 

3 kommentarer

Johanna

23 Jul 2019 08:53

Hade också det problemet att inlägg försvann 🙄 har varit i kontakt med kundtjänst flertalet gånger men inget händer. Kanske tid att flytta bloggen? Det behöver inte vara så omständigt alls :)

Det enda man kan göra när barnen har de där perioderna är att tänka att ”det kommer bli bättre”. Klen tröst just där när man sitter helt utmattad i sängen, gråtfylld och vill bara slänga något i väggen av ren frustration över att barnet inte lyssnar eller inte slutar skrika. Men det är den enda sanningen, det blir bättre!

Svar: Sååå irriterande!!

mmm jag vet, alla perioder går ju över men de där stunderna då man knner att man gjort allt men ändå inte klarar av situationen är så jobbiga :(
Linnéa Lundgren

Becca

23 Jul 2019 10:39

Jag och Chrille kan sätta upp en blogg åt dig på sadfish! ;) Då kan du använda Wordpress-appen för att blogga från telefonen. :)

Svar: åh vad snällt! 😘
Linnéa Lundgren

Becca

25 Jul 2019 21:44

www.mamanea.nu är ledigt...😘

Kommentera

Publiceras ej