Phuu.. det blev 2 dagar hemma, mest packning, tvättning, omorganisering.. och så en sväng till "våran lekpark", och plaskis. Inte super fint väder vilket betydde inte supermycket barn, så jag kunde ta lite kort 🤣
Barnen har sååå kul där!! 😎😍 


Vi passade också på att "leka semester" lite, och tog en middag på en uteservering nere på stan 🥂


Nyduschad, lite smink, en klänning.. så gott som ny 🤣 Noomie syns inte på bild men hon var såklart med, cyklandes, i världens fart! Vi funderar på att plocka bort stödhjulen på semestern... jag har ju tyckt att det är förtidigt, men flera av hennes jämnåriga kan visst cykla utan.... 🤔


Iallafall! Det blev lite ändrade planer på norrlandsresandet, jag behövde ha med Shaggy. Tåg med 2 barn o hund (alltså 2 barn= en trotsig 4åring som skulle kunna speinga åt andra hållet eller lägga sog ner o skrika vilken sekund som helst, samt en bebis som skulle sitta klistrrad på mig i sjal OCH en jättehund i form av Shaggy...) =nejtack. Alltså behövde jag ta bilen till Stockholm (och möta upp mamma o pappa hos farmor). Det är ju inga större problem, körtid 2.5h, Lowe somnade o Noomie satt med plattan så det gick bra. Shaggy sov såklart, han har alltid varit smidig att åka bil med. 
Väl hemma hos farmor åt vi lunch, ammade, och konstaterade att vi skulle behöva köra 2 bilar norrut, vi fick helt enkelt inte plats 3 vuxna, 2 barn, 1 hund och 3 resväskor i en bil.. Så mamma knölade in sig mellan barnstolarna i min bil, o pappa körde deras. Vi stannade efter ca 2.5h och åt lite på BurgerKing utanför Hudiksvall, rastade Shaggy, ammade Lowe, o sen körde vi ca 2h till -och vi var framme! JAG KÖRDE HELA VÄGEN! 
Oftast turas man ju om, kör ett pass var typ, men dennna gången blev det inte så o jag tycker det är rätt coolt även om det inte är så världsomvälvande kanske 😂 #hejjamej! Barnen var också superlätta att ha med denna gång, visst mamma fick jobba lite med att hålla dem nöjda, men mest Noomie faktiskt för Lowe sov nästan heöa körpassen. 

Här ska vi grejja endel med huset o trädgården, träffa kompisar, käka god mat och turista lite. Bada i havet hoppas jag på, och så redan i eftermiddag ska vi på kalas hos en kompis till Elna, o hela familjen som vi umgicks mycket med när Elna o Elodie var små. Jag hör av mig. 😉

//mamanéa 







1 kommentarer

Becca

16 Jul 2019 00:20

Åååh! <3 Så nära men ändå så långt bort. Hade vi inte haft en lägenhet att knö ihop hade jag slängt in de andra två i bilen och kört 6 timmar söderut! :D Det är något visst med att köra långt själv. En märklig men härlig frihetskänsla! :) Och när man i vanliga fall har ett plåster på sig så känns det än mer så. Hoppas ni får vädret med er nu när ni är uppe! Det har varit lite svajjigt. Hälsa päronen så gott från oss! :)

Svar: Jaaaa!! Men snartsnartsnart ses vi och ska börja våra nya liv tillsammans! 😍🥂😁
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej