Med avancerad teknik med hjälp av spännband...... idag åt jag o barnen middag nere hos mormor o morfar. Stuvade morötter och falukorv. Sen somnade Noomie i mormors säng, o jag snackade mig till ett glas vin i soffan till en film 😆 (alltså "på min tid fick man inte dricka vin när man ammade"....) Säger bara, tur det är andra tider nu XD 
En annan sak som den äldre generationen älskar att påtala är att "på deras tid" skulle barnen minsann bara matas (ammas!!) Var 3e (eller var det 4e?) Timme. Vare sig det behövdes eller ej. De tycker därför att jag skämmer bort min son oerhört som.. slänger fram tuttarna stup i ett. Idag har han visserligen ammat fan en gång i kvarten, men med tanke på natten som var är jag bara glad om han kan äta på dagen i stället.. 
Alla säger förresten att han "verkar vara en så snäll (lätt??) bebis" men asså på nätterna...... shit. Inatt vaknade Noomie, kom till min säng o sa "mamma jag kan inte sova för Lowe skriker" mmmmm..... tack för att du påtalade det, jag har märkt att han skriker faktiskt....😂😝 

Nehe, båda barnen sover, bäst jag skyndar mig att blunda lite innan nån av dem (mest troligt den yngre) vaknar. 

//mamanéa 


3 kommentarer

Johanna

11 Jul 2019 11:27

Jag antar att jag är av gamla stammen då 😂 men en gång i kvarten låter galet? 😳 äter han länge nog så kan kommer åt den feta, mättande mjölken? 🤔 i början av amningen kommer ju endast ”lättmjölk” 😅 måste vara jobbigt för dig att konstant vara en mjölkmaskin 😝 jag tyckte det var jobbigt var 3-5 timme liksom 😅

Svar: Haha! Du är för principfast! ;)
okej en gång i kvarten var en överdrift, men vi ammar iaf väldigt ofta ibland..
Linnéa Lundgren

Lisa Karlberg

11 Jul 2019 17:20

Jag veeeet! Man önskar att folk kunde läsa på lite om alkohol och amning. Funkar finfint! Och är det av hänsyn till barnets signaler, då borde inte flaskmatande föräldrar heller dricka en droppe.
Matningen låter sådär. Med risk för att vara hemsk- kan du inte råvägra att mata honom på natten? Vi gjorde det när min dotter (då 8 mån) återgick till nattmat en gång i timmen och jag ville hoppa framför ett tåg. Efter tre (hemska, hemska) nätter fattade hon budskapet och lärde sig att äta sig mätt på dagen. Och gick upp i vikt (hon var för liten innan, så bvc sa att jag ABSOLUT inte fick sluta nattamma).

Svar: Ja men precis!
Och nä "full" ska man såklart inte vara, inte ens om man är med ett barn som är 4 år tycker jag.. tänk om nått skulle hända! därremot ett glas vin, en öl, eller drink... tja det är ju lika illa som tandkräm! 🤣
Linnéa Lundgren

Cissi

13 Jul 2019 10:34

Det måste vara så jobbigt med skrikiga nätter men du gör helt rätt! Lyssna på bebisen, vill han amma så behöver han amma av nån anledning (hunger, tröst, mys) Hang in there! Du är grym! ❤❤❤

Svar: tack! 😘💕
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej