JAG hade svårt att somna igår kväll 😂 Noomie därremot somnade fort, och helt utan spring. Jag satt i hennes säng o ammade Lowe, och klappade henne på benet.. Jag hade sedan länge (hela dagen!) påmint henne om att "ikväll måste du somna fort så det blir din födelsedag imorgon!" haha, dagens föräldralögn?! 😂 

Vi började dagen strax efter sju, då Noomie sprungit in till oss o frågat om det inte var morgon snart, isäkert en timme XD

Vi gjorde frukostmackor o Noomie fick "tårta" som hon själv valt ut på affären igår, o så sjöng vi "ja må du leva!"
Och så fick hon paketen, några från min mormor o morfar, en doktorsväska från oss och så en överraskningsutflykt! När vi alla ätit frukost, rastat hunden o packat ihop oss bar det av! 
 
11 grader o regn...... det kändes inte direkt optimalt men vad gör man? packar regnkläder o gillar läget.. 🙈 
Vi kom fram, och startade dagen med BAMSESHOW 😍😎 Det sådär BLÖTregnade men vi hade ju regnkläder (även vi vuxna alltså, det var.. inte en självklarhet att föräldrarna hade det tydligen?!) 



Bamses värld är ju stort nog för att tillbringa en heldag bara där, med åkattraktioner och barnanpassad foodcourt.
Noomie o Martin åkte bergodalbana, minihopp och lite annat och sen gick vi vidare till DJUREN! Jag fotade typ ingenting! 🤣 Men vi såg alla möjliga sorters djur, delfinshow och så dagens hökdpunkt; linbanan! 
Det var dagens höjdpunkt enligt mig, (förutom lyckan i  noomies ögon såklart) för att jag är höjdrädd somfan o tycker detdär är asobehagligt! 😆 Men Martin tvingade med mig, och jag gosade med Lowe som satt i sjalen när vi åkte iväg. Efter typ halva turen säger Martin "Det här går väl bra?" och SEKUNDEN efter så STANNAR linbanan!! Alltså.. vafan är oddsen?! 😂😂😂 vi är då dessutom mitt i en "sväng" och det SPOLAR ner vatten RAKT PÅ MIG alltså... vi dog av skratt och efter det kändes det inte alls lika läskigt 😂💕 Bra KBT helt enkelt. Vi stod bara stilla nån minut.

Det regnade ju inte HELA tiden, men såklart typ när vi skulle äta lunch o så.. Och så hade vi en liten kommunikationsmiss, som gjorde att vi missade delfinshowen kl.14. precis när vi inser att vi inte kommer hinna in, regnet öser ner, jag o martin är tjuriga på varandra för att vi inte pratat ihop oss (vi ville båda gå på showen men var lite oense om vad vi skulle göra innan vilket ledde till att vi tillslut inte hann) precis då tar Noomie mig i handen, och säger "mamma det här är den bästa födelsedagen i mitt liv!" 

Vad ska jag säga.. en underbar dag faktiskt! 
Och vi såg delfinshowen kl.16 istället, så allt löste sig 😉❤🎂

//mamanéa


Kommentera

Publiceras ej