Härom dagen var vi på BVC-kontroll, med Noomie som tydligen är 4 år?! 
Hon fick sortera saker, gå balansgång, göra syntest o hörseltest, rita en gubbe... och vägas o mätas såklart! Hon klarade allt galant, inte för att jag trodde nått annat. Hennes ordförråd är lite föör bra, och hon säger "onödiga" ord, vilket uppmärksammats.. Men jag vet att så har hon ju alltid varit, när dom var mindre o barnen sa "mamma kom" sa Noomie "mamma kom hit" , hon har alltid varit tidig med språket vilket är kul, undrar om Lowe följer samma spår? 

Lowe var samtidigt på sin 2månaders koll, och hade inte gått upp så mycket i vikt men annars OK. Får ändå fortsätta amma helt, det var ingen fara att han inte gått upp i vikt för han hade växt på längden enligt kurvan så han får tydligen i sig det han behöver. Jag kan inte låta bli att tänka att jag kanske hade kunnat amma Noomie, om man inte hetsat så.över hennes vikt på BVC.... o andra sidan ser ju nuvarande BVC-tant (Ha! hon är säker
.. MAX 5 år äldre än mig 😂😂) att jag har ett barn som är långt o smalt så kanske därför också..? 

//mamanéa

1 kommentarer

Johanna

06 Jun 2019 10:21

Ja, barnen hör ju allt 😅 när man hämtar barnen på förskolan och de sjunger ”när täcket går som havets vågor, jag vill ha dig baby utan kläder” 🙄😅😂

Förstår att du kan känna ånger över saker du inte gjorde med noomie men nu är vi här och noomie blev ju den bästa hon kunde bli ändå 🤗 det som har varit förtjänar ingen oro och ångest! Bara fokusera på det som är nu, resten löser sig ;)

Kommentera

Publiceras ej