Asså... wow. Jag är kär. Faktiskt. Det känns så j*vla bra! Friheten igår, vi grillade lite, delade på en flaska vin, kollade på en hare som hoppade förbi fönstret när vi åt mat, blev myggbitna... 


Idag åkte vi hem tidigt, Martin skulle till jobbet o vi andra vilade hemma, innan jag gav mig ut på första "åka själv med barnen i husbilen-trippen"! Målet var Dollarstore i Mjölby, en resa på typ 30 min. Nu valde jag dock att hålla mig på småvägarna, så kanske 40min körtid. OOOOOOM det inte vore för 2 studentflak, en traktor, att jag var oerfaren förare på bilen ooooch 2 amningsstopp med aaaasledsen bebis. Phu. När vi kom fram till parkeringen o jag stängt av bilen blundade jag och djupandades några minuter, o funderade på om jag skulle skita i hela grejjen.......... men det gjorde jag såklart inte. 

Vi BEHÖVDE grejjer till husbilen, stekpanna, "porslin" osv, och så såklart själva utflykten.. 



Och ehm.. ja. Det blev lite grejjer! MEN det var rätt coolt att gå ut till BILEN och lasta in grejjer. Sätta sig i soffan o käka glass o amma, o sen packa in sakerna där de ska "bo", utan att behöva hålla på med att bära grejjer fram o tillbaka.. och så att min säng var bäddad mitt i där, kunde lägga Lowe en stund på sängen och grejja. Det är så hemtrevligt när sängen är fint bäddad o det är sån kontrast mellan det och nyshoppat-kaoset som blir när man fyllt en hel kundvagn med grejjer 😂💕 


Och.. Jaa.. jag längtar ut igen. Vi fyller på med grejjer lite successivt är planen, så vi får prova oss fram med vad som behövs. Men nästa grej vi dock måste ha är möbler... lite solstolar/matstolar o nått bord.. 🤔  Hoppas vi hinner lösa det i helgen, nästa vecka blir det LÅNG-tripp till Kalmar för midsommarfirande med ett gäng av Noomies kusiner (o föräldrar 😉) 🎂😁🤗

//mamanéa








Kommentera

Publiceras ej