På torsdag är det dags! Eller, ja, det vet vi ju inte såklart men.. Det har blivit så tungt! Fem minuter promenad räcker för att den där äckliga "någonting ramlar ur mig!-känslan" ska komma, o då blir det som ni förstår knappt en snabbhandling på macken... Det är så frustrerande att vara så stillasittande, jag mår inte bra av det, ryggen mår inte bra av det, jag får ont i höfterna av att ligga i sängen för länge eller halvsitta i soffan... Martin har (äntligen) kommit igång med sin träning igen och det är både inspirerande att se han komma igång och frustrerande att jag inte kan hänga med just nu.. eller på ett tag framöver då jag kommer ha en del återuppbyggnad att göra först såklart....

Och tröttheten! Jag har svårt att somna på kvällarna, förmodligen för att jag gör så lite under dagen 😂 Jag är galet lättväkt och känner mig så seeeg jämt! Inatt var jag uppe o torkade hundspyor då Shaggy tydligen mådde dåligt.... mhmm.. Lovande. Ändå känner jag mig ändå inte liksom klar med att vara gravid så, det är nog ett tag kvar iaf 😆

Igår hade iaf bebisen ett riktigt träningspass, boxade så jag trodde hen försökte ta sig ut genom magväggen, och snurrade runt så jag började ifrågasätta om hen verkligen var fixerad som barnmorskan sa senast... Noomie var ju aldrig fixerad, tom. i förlossningsjournalen står det att huvudet var "ruckbart" så.. kanske en snurrbebis?! Vore ju lite halvkul att föda i säte............. 😑

Jag har iaf "sålänge-löst" skötbordssituationen... före;

& efter;

Nej, inga kanter. Jag vet. Ny madrass (med kanter!) är dock beställd.. Och ja, vi kan ha världens minsta badrum, speciellt nu när vi tryckt in en tvättmaskin också, men den investeringen är jag sååå nöjd med just för att slippa gå ner till en tvättstuga i källaren... 

Våren är i alla fall på ingång!!
Och på balkongen tilllbringar jag mina barnfria timmar på dagen. När Noomie är på förskolan sitter jag i solen och dricker kaffe o undrar var mina 400 blomkrukor är eftersom mina panseer fortfarande bara står i plast-krukorna från affären.. jaja.. en annan dag. Här ska vi odla smultron och jordgubbar, potatis i en kruka och så ska det blomma av petunior... ❤🥂

Och måbärsbusken utanför porten har smååååsmååå gröna musörön 😍🙂 Nehepp, dags att käka lite o sen ta en lååångsam promenad o hämta hem lilla lyckopillret 😎❤

//Mamanéa






















Kommentera

Publiceras ej