Jahapp. Jag gick över den här gången också. Tänk om jag hade vetat det där i v34 när jag var inne på förlossningen i Jönköping för att jag hade sånna tryckkänslor.. Eller där i vecka 26 när jag inte vågade gå "hela vägen på en gång" till kontoret från entren på jobbet för att det gjorde så ont i magen... Tänk om jag vetat då att jag idag skulle gå över tiden o ligga i en någorlunda hemmastadd lägenhet i Linköping och känna karatesparkar från insidan.... 

Hur konstigt det än kanske låter så känner jag mig dock inte riktigt färdig med att vara gravid än. Och just därför lär det väl inte sätta igång än heller. Visst, bebisen är aktiv och jag får mer o mer ont på konstiga sätt som jag skrivit om innan men.. jag har liksom inte bråttom 😆 På ett sätt är det ju faktiskt först nu som jag haft tid att vara gravid. Senaste månaden. Sen å andra sidan har jag ju varit gravid väääldigt länge den här gången, eftersom vi fick veta det så tidigt. Har jag fattat i efterhand 😆 Måste ha varit i vecka 3 eller nått när jag testade positivt..

Men jaja, den här veckan har mitt projekt varit att få till Noomies rum, o äntligen har jag trollat bort en del flyttkartonger (ställt dem mot en annan vägg..) och gjort iordning lite för bebisen. 


Och jo, ja, spjälsängen står i vägen för byrån. Men sängen är på hjul för det första så den är lättflyttad, för det andra så kommer sängen "bo" inne i vårat sovrum när bebisen väl är här, men eftersom det rummet är mindre så är den mindre ivägen här sålänge.... 

Och förutom det så sitter inga kläder skönt längre. Jag la ner mina favoritmysbrallor i BBväskan idag, jag kan ändå inte ha på mig dom längre... Magen känns enorm helt plötsligt dock! 119cm mätte jag runt om, det är iaf typ ett rekord.... Jag går runt i alldeles för stora skjortor o tunikor hemma, och tvingar mig i ett par tajts när jag ska iväg. Iväg = lämna/hämta på förskolan. Thats it. 


Appropå förskolan därremot så har Noomie fått en plats på "storbarnsavdelningen"! Hon har "skolats över" dit under veckan nu, vilket innebar att pedagogerna har varit med henne en stund i taget och stegvis harhon varit mer o mer där. imorgon flyttas hon över och nästa vecka tillhör hon den nya avdelningen! Om hon nu kommer gå nått nästa vecka......... 🤣 Det känns iaf jättebra att hon får lite annan stimulans och idag påvägen hem ville hon prata om saker som jag inte hade nån aning om att hon skulle kunna tänka på. Nu kommer gravidhjärnan inte ihåg vad det var för nått, men, det var häftigt att hon funderade på nya grejjer igen och ville lära sig, istället för att bara prata om pärlplattor eller gunglekar... 

Ja, då är det bara att vänta o se då. Jag tror det blir bebis i helgen, Martin säger att det är en hel vecka kvar, minst. Nobody knows, det är ju det som är det häftiga 😆 
Jag längtar faktiskt efter att hålla det där lilla knyttet snart! 😍 

//mamanéa






1 kommentarer

Johanna

29 Mar 2019 08:11

Wow nu har det hänt grejer 😍 vilken kanonkula 👌🏻 Åh det är så spännande! 🥰

Svar: Ellerhur!! Exploderat senaste dagarna tror jag 😳
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej