Vi tillbringade eftermiddagen på firandet av "förskolans dag" vid Gamla Linköping. Det var tipspromenad, sång o dans, såpbubbleblåsning o så köpte vi glass i en av de gamla affärerna och åt medhavda pannkakor till kvällsmat. 


Mysigt, soligt o rätt härlig stund med bara familjen. Bara familjen.. JAG MÅSTE GE MIG UT O LÄRA KÄNNA FOLK.
Nu får det vara nog på ensamheten och isoleringen 🤣 Det låter kanske konstigt för dom som känner mig, (jag framstår väl inte direkt som en jätteblyg person....) men det är en  jättestor ansträngning jag behöver göra nu för att ta mig utanför comfortzonen och försöka lära känna nya människor... för.. jag MÅSTE träffa nya kompisar nu. Annars går det  ju liksom lite av sig själv, nivet, man jobbar ihop och lär känna varandra, bor grannar och lånar lite mjölk av varann, träffas på öppna förskolan och kan snacka lite men "behöver" inte bli närmare vänner eller träffas mer än så, eftersom varoen redan har en kretsnsom man umgås med.. Nu har jag inget jobb där jag naturligt träffar folk (asså, jag är ju föräldraledig!!) och man lånar liksom inte mjölk av grannen när affären ligger vid nästa kvarter.. (dock så hälsar man glatt när man möts i trapphuset, än så länge har jag träffat en man med rullator, 4 studenter och en kvinna i mina föräldrars ålder..)  dom jag träffar nu på öppnaförskolan och annat MÅSTE jag umgås med för jag har inget annat naturligt umgänge.... 😭😭😭  fatta pressen att hitta nån vettig o trevlig med barn i typ samma ålder som man kan umgås med lite mer än bara 2h på tisdagarna..?! 😑🤨 Lite lätt panik på den ja. 
Men tanken kom som sagt efter eftermiddagens utflykt, inte för att den inte var bra, utan för att jag såg sååå många som hälsade på varandra. 
"Men heeej, hur gick matchen igår?" "ska ni me' o grilla på lördag?" "heeej lilla gumman!"(folk som hälsar på varandras barn, sådär så man vet att de känner varann) ...Jag kände mig så.. ENSAM. 💔 

Men, två djupa andetag, jag har ju flyttat till en STORstad så det inte bara borde utan det KOMMER gå att hitta (förmodligen flera) vettiga, trevliga, roliga och säkert tillomed underbara personer att umgås med. 

Jag måste bara våga ta mig ut dit och ge det en chans.
*andas genom näsan* *fokuserar blicken rakt fram* *andas ut* hejjamej

//mamanéa

2 kommentarer

Becca

16 May 2019 21:55

Om lite mer än två månader har ni åtminstone EN annan familj att hälsa på... :-* <3

Svar: Haha ja, sant!! Och jag längtar verkligen efter alla utflykter o vardags hittepåer vi kommer kunna ha! 🤩😍 Men.. ni kommer också.jobba... 😉🤨
Linnéa Lundgren

Becca

16 May 2019 21:57

...och det är klart du hittar andra fina att umgås med! Fint dras till fint. :) <3 Det är bara en tidsfråga. Annars kan man göra som oss. Man kan bli polers med nån på mataffären...xD

Svar: 💕 vi ska göra vårt bästa 🤩
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej