Energipåfyllning deluxe! 
Idag har jag o Lowe varit på riktigt äventyr! Det görs en stor omorganisation på mitt jobb, och kort o gott behöver jag söka en tjänst..Så idag var det intervju, och Lowe fick hänga med! Såhär i efterhand kunde någon ha barnvaktat, för han sov sig egenom hela intervjun. Det vet man ju såklart inte innan dock så min inställning var att han skulle få ligga i mitt knä o amma, men nähepp han sov så gott i vagnen så.. Med det sagt var jag mer nervös för vaken-o-skrikig-bebis än själva intervjufrågorna så jag var rätt avslappnad 😂

Hur själva intervjun gick är svårt att säga. Jag söker ett jobb som på beskrivningen är väldigt likt den roll jag har (haft..?) i praktiken, men min gamla (nuvarande) arbetsbeskrivning är inte lika... utförlig.. Det är dock 12 PL som ska bli 8 DM i nya organisationen så, alla nuvarande PL kommer inte vara kvar..... vi får se vad som händer!!

Förutom intervjun hade jag lönesamtal med min nuvarande chef, och fick för året som gått en löneförhöjning. Riktigt kul med den bekräftelsen såhär när man inte ens jobbar, men som vi sa "försäkringskassan tar ju allt ändå..😆" Och så  han vi såklart träffa massa kollegor som gjorde mig helt varm i hjärtat💜 Dels några av mina medarbetare, mina allra käraste TL, min bästa STF (som alltså "vikarierar" för mig) och så ett gäng kollegor 😍 Gud så jag saknat dem, och gud så roligt det var att få lite inblick i vardagen och känna mig lite som "mig" för ett par timmar-fast bebisen var med 😏Jag kände mig så tacksam över mötena med alla dessa fina människor, att jag får känna dem och ha de i mitt liv (om än visserligen lite på distans just nu 😉)

När vi skulle köra hem hade Lowe dock sovit klart och jag ammade först utanför macken vid hyltena och kom sen bara till a6 innan jag var tvungen att stanna. En dryg timme senare, när vi bytt blöjja, fönstershoppat på djurbutiken,
 ammat, o jag köpt mat för bilresan hem, kunde vi köra och han sov faktiskt ända tills vi svängde av E4an i Linköping! Och vetni, när jag rullade in mot stan från avfarten så kände jag; "här är jag hemma"!

(Bild från kvällspromenaden med Shaggy i "våran park")

//mamanéa 




Kommentera

Publiceras ej