Hej hopp! Ursäkta tystnaden härifrån... jag.. fick migrän! I fredags, strax innan jag skulle göra mig klar för att hämta Noomie. Så jag fick ringa Martin och gå å lägga mig.. fy! Jag får förutom illamående och sjuk huvudvärk synbortfall, alltså.. jag ser inte. Det börjar som lite flimmer i utkanten av synfältet o efter en stund är jag mer eller mindre blind. Ivanliga fall kan jag ta receptfria tabletter, men..... inte när jag ammar...

Det blev trots det en härlig dag i lördags i Värnamo med Jenny o barnen medans Martin o Per sprang ToughViking. 


Sedan har  dagarna gått rätt långsamt, huvudvärken och en viss trötthet i ögonen hänger sig alltid kvar i flera dagar, och jag klarar varken att titta på mobilen mer än några minuter åt gången, eller lyssna på nått så TVn har varit avstängd o mobilen har jag typ bara kollat klockan på..... och så idag fick jag ett nytt anfall precis efter det obligatoriska 1a Maj-tågandet. Som tur var blev det inte så stort anfall, klart jag var lite dimmig o trött Men det blev en mysig utflykt ändå, vi hade gått +Noomie cyklat ner på stan så vi hade ingen bil utan bara "som vi var". Jag satt på en parkbänk i skuggan och blundade  medans Martin o Noomie lekte i en lekpark. Sen hittade vi en uteservering och blev sittandes med fika och kaffe i flera timmar, innan vi tillslut gick hem igen. Lowe sov i vagnen nästan hela tiden! Bästa lediga dagen på läääänge.😍


(Noomie kollar på musikkårens parad som passerade oss när vi var påväg till uteserveringen)

Det var dagens ranson av mobiltittande..... hoppas verkligen den här migränskiten är över efter idag..... Nu ska jag försöka sova lite medans Martin lagar mat. 🤗
//mamanéa

1 kommentarer

Johanna

01 May 2019 20:22

Ibuprofen har jag för mig att man kan ta när man ammar 🤔 hör med barnmorskan på ditt återbesök om migräntabletter. Borde finnas några sorter som inte går ut i bröstmjölken. Det kan ju vara så att just amningen är en utlösande faktor till migrän vilket kan betyda att du faktiskt behöver någon form av medicin :/ hör med barnmorskan snarast tycker jag :)

Svar: Japp, alvedon o ipren får man ta ganska obegränsat (tja, följa vanliga rek. om ur många tabletter såklart..) men det är lika effektivt som att.. nä jag vet itne, det är inte effektivt alls XD
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej