Är det inte det ena, så är det det andra. Alltid är det nått... osv...

Lowe är så hiiiimla prickig. Överallt egentligen, utom under blöjjan. Hormonprickar såklart. Alla bebisar har det. Och så denna värmen som var i början av veckan!? Värmeutslag. Och så är han nog torr. Inte konstigt.
Men när vi var på Öppna förskolan i Onsdags, o jag bytte blöjja, såg hela ongen.. förskräcklig ut, rent ut sagt. Så då sa jag till mig själv att nä nu går jag o visar upp honom på BVC, (som är på samma ställe!😍👌) så de kan säga att jag ska sluta oroa mig.
Jag gick in till skörerskan o visade min lilla prick o sa "antar att bebisar beukar vara lite prickiga, men ska han se ut såhär?!" 
Hon sa "ja det kan ju vara så att han reagerar på mjölk." 




Va? 
Hon skulle ju säga att jag skulle smörja med babyolja o att det skulle gå över typ strax? 

Idag hade vi inbokat läkarbesäk på BVC, och den sköterska som vi brukar gå till och läkaren gjorde samma bedömning som den andra sköterskan gjorde i onsdags. "Skulle kunna vara reaktion på mjölkprotein" 
Dom frågade också om andra saker, sömnen, som varit helt katastrof senaste dygnen, humöret, som jag tycker är väldigt gnälligt och misnöjt... osv.
Sköterskan fyllde dock i att "det är mycket som händer runt 2 månader, sömnen kan bli sämre, humöret svajigt, närhetsbehovet ökar, vill tutta mycket...." så, det kändes som om allt hade 2 sidor. 
"sover dåligt? kan ju vara pga magen=mjölk. eeeeeller pga. 2månaders-utveckling=helt normalt." Så..?
Nu är det ju inget farligt att vara mjölkproteinallergiker som bebis, förmodligen växer det ju bort snabbt också tydligen. Inget  som måste medicineras eller så, bara lite krångligt för mig att läsa innehållsförteckningen på ALLT eftersom jag ammar. Så, nu är jag vegan. Det är lättast så. När man kollar på produkter alltså, ska det vara heeeelt mjölkfritt är det lättare att leta veganska alternativ insåg jag idag på affären. Jag äter dock ägg och kött så min syster som faktiskt är "riktig" vegan på heltid är väl inte jätteimpad 😆🙈

Jahapp, så nu provar vi detta, samt 2 olika sorters receptbelagda salvor som vi fick utskrivna, tills vår nästa tid på BVC då de ska göra en ny bedömning. Då, nästa gång vi ska till BVC är det också dags för Noomies 4-års-kontroll!! 😍💪🤪 När hände det?! 😂


Lite random bild från syrran som testar pennor 😆😍

//mamanéa

1 kommentarer

Johanna

26 May 2019 22:46

Jag var också mjölkproteinallergiker som liten. Finns många bra ersättningar som är mjölkfria vilket blir ett mycket enklare alternativ och mindre stress för dig gällande maten 😬 testa med mjölkfria ersättning ett tag. Du kan ju fortsätta pumpa och frysa in bröstmjölk för att hålla brösten igång. Din kropp kan ju reagera på ”vegansk” kost i form av trötthet, magproblem och liknande :/ så en testperiod med ersättning kanske inte är fel :)

Kommentera

Publiceras ej