Ikväll ville jag o Martin se på film o därför fick Noomie sova i våran säng från läggning. (lite extra mysigt och hon kan ligga där o lyssna på saga utan att filmen störs😇) 
Så nu ligger dom här o snarkar allihopa, och jag räknar allas andetag.. 

Alla utom Shaggy dock, som är i köket, han har nämligen fått nytt fästingmedel o får därmed inte vara med barnen på 24h. Stackaren 💔 Men imorgon ska vi ta igen gostiden med råge 🤩 Han har fällt sååå mycket päls!! Fällperiod heter det ju och det har verkligen varit GALET de senaste veckorna. Förmodligen inte värre än vanligt, men förr har han ju kunnat vara ute o springa av sig lurvet o annars vara i källaren när det är som värst.. nu är han ju där vi är, så man märker hårandet på ett annat sätt tror jag.. Men jag tror det värsta är över nu. 3 ordentliga borstningssessioner, 2dushar (+framförallt torkningen...) och så är han klippt både här o där för att få bort dels tovor oxh dels "underull" som är som riktig fårull.. Fin vovve rent ut sagt 😉 
Shaggy trivs faktiskt riktigt bra här. I sommar kanske han saknar sin svala källare, men det är en glad hund som får vara med oss hela tiden. Det vill han såklart inte vara,utan har några platser han lägger sig på, i vårat sovrum, vid balkongdörren... och Kontoret som häromdagen blev minst DUBBELT SÅ STORT (för vi sålde hela det kvarvarande lagret av skor som LENOM haft) där under pysselbordet har Shaggy hittat ett nytt favoritställe..😁

Vad skulle jag skriva.. juste. Alla andra sover men jag kan inte somna. Att säga att jag inte är trött vore en lögn, senaste natten var helt sjukt dålig, och jag har inte kunnat sova ikapp alls idag. Men.. jag ska lägga mig o räkna får eller nått, snart vaknar ju lillprinsen ivilket fall..🤣😍

//mamanéa

Kommentera

Publiceras ej