Så var vi hemma i stan igen. Kontrasterna blir lite större nu när vi kommer in i stan bland betonghusen, parkerar utmed gatan, åker hiss upp till våran våning... 😂 vi har haft det lugnt o skönt, lite halvkasst väder visserligen men ändå. Vi plockade brännässor som mormor förädlade så nu har jag massa burkar i frysen att göra soppa på! 👌 Har ni aldrig ätit nässelsoppa? Åh, säg till så bjuder jag på det nästa gång! 💪💚

En liten skock kossor i hagen 😍 Som bara stod där och blängde på mig, när jag gick förbi med Lowe på mage i sjalen.. Jag har burit honom mycket i ringsjalen faktiskt, jag hade ingen ringsjal till Noomie men fick denna av mamma i födelsedagspresent i höstas o har längtat efter att använda den. Den är fortfarande lite hård och inte helt följsam dock, men jag älskar konceptet och det fungerar bra att bära honom där i.. smidigare än att stå o knyta med trikåsjalen, fast det gör jag endel också 😉😎


Ser jag trött ut eller? 😆 "Ringarna" under ögonen har ju blivit konstanta sen han kom.. Lowe hade återigen haft "en sån natt" när det inte känts som att vi sovit... alls.... Jag satt upp i sängen o sov med honom på mig nån vända, och hade en riktigt missnöjd bebis bredvid mig resten utav natten.. Samtidigt är det väldigt fantastiskt det här med "2a barnet", allting känns väldigt mycket mer avslappnat. Efter en dålig natt kommer en bra. Förr eller senare 😂 Lowe sover ju vansinnigt mycket sämre på nätterna än vad Noomie någonsin gjort, ändå vet jag ju att isinom tid får jag sova ikapp igen. Magiskt. Och starkt. Men lika trött är jag såklart för det efter en tuff natt 😂 urlakad och mör i hela kroppen, och med total avsaknad av tålamod.. jag behöver sova!! 

Men nu är vi alltså hemma igen, och ska ta och skära upp rabarberna jag plockade i skiren, och frysa in alla nässelburkar så vi klarar oss ett helt år-tills det är dags att plocka nya. (Egentligen ska  de plockas ännu tidigare på våren då de är små och spröda, men bättre sent än aldrig brukar man ju säga!? 😂) 
Jag älskar förövrigt att kunna leva så av naturen, nässlor och rabarber.. Rabarberna är ju såklart dock odlade även om det fanns mer än väl för att jag skulle kunna ta tillräkligt för flera pajer 🤗

//mamanéa











Kommentera

Publiceras ej