Efter en otroligt dålig natt o en hyffsad natt sitter jag nu i soffan o ammar en halvsovande minimänniska. Igen. Och äter fantastisk lunch😂


Inatt sov han ändå typ 23-04.30, o efter en timmes amning sov vi lite till, 5.30-7.00. Ska man tycka det är bra? 🤔 Det känns inte såhimla bra, jag tror mina ögon är röda och tungt gråa runtomkring.. Jag ska försöka göra lite sjukgymnastikövningar snart men än sålänge är hela kroppen för tung. Måste ta det lugnt (ännu lugnare såklart) när jag inte sovit ordentligt.. Igår natt var dock ännu värre. Lowe sov typ 00-02.30 "själv" dvs i babynestet mellan mig o Martin. Därefter låg han på mig eller bredvid o ammade, men så fort bröstet åkte ur munnen, eller jag försökta lägga honom bredvid mig vaknade han. Och alltså inte var vaken o ville "leka" utan missnöjd, gnällde och var ledsen... 
"Som tur är" har jag laddat ner en app med "bebisens utvecklingsfaser" och där stod att det är en lite tuff period runt 8 veckor (Lowe blev 7 veckor igår) då bebisen kan behöva extra närhet och förmodligen sover sämre ett tag.. Jag trodde inte jag skulle bry mig så mycket om vad som stod i den där appen men jag måste säga att det känns rätt skönt att liksom "höra" att det nog ska va såhär. 

Det är ju vansinnigt mysigt också, att Lowis helst vill ligga på mig och att jag får ha honom sånära. Det njuter jag verkligen av, om jag bara fått sova lite mera... 😂🙈

I Linköping har det iaf blivit sommar! Igår käkade jag o Noomie glass påvägen hem från förskolan,  o sen när Martin kom hem gick vi ner på stan o satte oss på en uteservering o åt middag. Kändes hur lyxigt som helst att lämna kaoset i lägenheten (nån behöver faktiskt städa snart...), knata ner på stan och bara vara, precis som semester! Vi gick runt o valde restaurang, beställde mat och varsin öl(vin till mig då🙈👌) En av Martins kollegor kom också, och så blev vi sittandes o snackade länge. Noomie somnade mot min arm tillslut o jag ammade Lowe iomgångar, kanske inte låter supersmidigt att gå ut så med 2 småbarn men det går perfekt bara man lägger nivån rätt. Precis som på semester 😉 

//mamanéa

Kommentera

Publiceras ej