Appropå att få maten levererad hem til dörren... såhär kan man också se ut när man tar emot veckans storhandling.... tydligen. Glad ändå att jag fick på mig en tröjja, eftersom jag stod naken i badrummet o ammade Lowe, medans Noomie badade, med min halvt pålagda ansiktsmask, när det ringde på dörren. (Kolmasken från MaryKay (jag säljer! 😉) heeelt grym förövrigt!) #Mamaglam, heeeeello?! 😂

Jag ville liksom be om ursäkt till den unga killen som bar upp grejjerna, men han ville inte riktigt prata med mig kändes det som....🤔🤣🤣🤣 Jag dör.. 

Det blev inget "öppnis" idag heller btw, jag pallade inte 😂 Dock cycklade vi (alltså Noomie, jag gick o Lowe åkte vagn..) till lillacoop och handlade tacos-tillbehör, och lagade måndagstaco. 

Imorgon skulle jag egentligen behöva ta mig till Tornby (A6/Birsta..) och köpa nya gardiner (okej "behöver" är ju lite att ta i...) men Martin måste ha bilen till.jobbet så jag funderar på om jag kan gå..? Alltså, kan KAN man jue, men... pallar jag?! Ebligt google maps är det hela 3km.... 😂😂 storstadslivet?? Okej så frågan är väl mer 
-orkar jag dra runt Noomie? (hon får alltså cykla)
-hur varmt blir det?(dvs, VAD HAR MAN PÅ SIG?!)
-Elleeeeer...  ska jag bara vänta tills på onsdag när jag kan ta bilen....

 hmm... svårt val 😂

Dagens "cykla hem från förskolan" påminde mig om en till pusselbit som kanske trots allt inte blev så tokig. Allvarligt, den här gångvägen är 30sekunder hemifrån oss?!

Och Lowe var vaken i vagnen och låg o var nöjd 😍 & Noomie hade själv valt att ha regnbyxor på sig, trots typ 20grader o sol 😂 jag tror inte jag ska ta med dem alls imorgon.. "ni kanske har sagt att hon ska ta på dem för att skydda hennes kläder?" sa pedagogen. Eeeh, nej? Hon har inte oömma kläder på förskolan...?! Asså what, gör folk så?? (och jo, ibland kan jag tänka "fan, måste hon ha precis den där vita tröjja om måla i.." meeeen.. antingen byter jag lite smidigt på henne, eller så skiter jag i det och gillar läget...?)

Nu ska jag göra ett 47e försök att ta av mig plåstret, dvs lägga ner bebisen, så vi kan sova..  ikväll är det extra tydligen.. har provat både vagnen, babynestet o våran säng, men samma resultat varje gång. så länge han ligger PÅ mig sover han men så fort hans kropp får ligga själv vaknar han..... o hur mysigt det än är, kan jag inte sova sittandes 😂


//mamanéa

Kommentera

Publiceras ej