Jag skulle vilja skriva "..kort hår" men jag räknas säkert fortfarande som långhårig även om mina referenser är lite annorlunda.. 🤣 

Men man kan iaf sjala upp ett barn i bärsjal, itan att fastna med håret hundra gånger o behöva justera.

Man kan gå förbi levande ljus utan att riskera att starta en brand.

Man kan använda mössa utan att se sjuk ut (som långhårig var det en svår balans att stoppa in tillräckligt med hår o samtidigt ha fram lite hår... nu är det bara.. poff! Mössa! S, jag måste köpa mig en mössa.... 🤣) 

Man kan använda torrschampo och på så vis skjuta upp "tvätta-håret-dagen" en dag extra! Lyxens lyx för en trött småbarnsförälder kan jag lova! 

Man kan gå runt en hel dag utan så mycket som en hårnål på huvudet! (Dock inte samma dag som man återanvänder torrschampo, notetoself)

Ja o så kan man höra av vänner, dagisfröknar, grannar att man är snygg föera dagar, bara en sån sak! 🤣

Alla har jj sagt det när jag pratat om att klippa av håret innan att "ja men ångrar du dig så växer det ju ut igen".......men, jag ångrar mig inte en enda sekund. Även om jag säkert i framtiden kan tänka mig att ha låååångt hår igen, så känns det väldigt långt borta nu. 


Kommentera

Publiceras ej