Igår skulle jag STORSTÄDA! Skura golven, torka av skåpsluckor i köket, städa båda toaletterna, dammtorka och plocka undan saker. Men, mitt lilla 6kg-sällskap ville inte vara ensam. Att ligga på golvet var tråkigt, att sitta i babysittern var tråkigt. Matstolen var okej, så länge man fick tugga på kex, vilket man inte får hela tiden. Summasummarum av gårdagen: Jag torkade av köksskåpen och plockande undan lite leksaker mellan varven. När hela familjen somnat och jag som vanligt stod o borstade tänderna och hade mamma-spa (tandborstning, avsminkning & borsta håret SJÄLV) passade jag på att spraya ajax o dra lite med toaborsten på iaf ena toaletten. 😂 Den andra städar jag lite smått varje gång jag duschar, sprayar rengöringsmedel o spolar av med duschen 😆 

Idag kommer mina systrar! Mina 2 biologiska och så vår kusin som räknas som "moster" också för att inte krångla till släktbanden alltförmycket 😉 (Jag har ju "bara" 2 kusiner, så dem är det iaf lätt att hålla koll på) 

Elna kom redan imorse, och hon fick vackert följa med o STORHANDLA. Sånt där man måste göra ibland när det gått lite för långt mellan beställningarna från MATHEM och det ekar tomt liksom överallt i skåpen. (När man inte kan hitta varmkorv hemma hos oss, då är det kris 😂) 
Jodå vi FYLLDE verkligen bilen, handlade på IcaMaxi, var en sväng på Rusta och snabbt förbi systembolaget, ikväll ska vi skåla för att alla är över 18! 🎉🍾 (Ni ser så ung jag är?!) 

//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej