Det är så mycket som ska hinnas med och bli gjort. Så mycket man borde klarat av vid dethär laget o bestämt.....-Lars Winnerbäck, såklart

Och därför kommer lie mer adventsfix här.. men hey, sänk ribban!
Vitt! Ljusa gardiner och lampor överallt, var jag tidig med i år. Nu när vi passerat 2a advent har resten av Linköping kommit i kapp, och det är så mysigt att gå runt och se alla pyntningar på balkonger, i trädgårdar och fönster.

Här hemma kom granen upp idag. Liiite tidigt för mig, som ändå tänkt att runt Lucia kunde funka. Men när Martin O Noomie ändå var uppe på vinden tog de med granen ner och Noomie ville såååå gääärna ta fram den direkt! Efter några försök till senareläggning från min sida sa Martin att inte ens han tyckte det var tidigt att ta fram granen 2 veckor före jul. (Jo, jag bor med en grinch.)  SÅ VAD SKULLE JAG GÖRA?! 

Den blev såklart superfin, jag försökte styra dekorationerna men vi hade för få silvriga/gråa/glittriga så vi fyllde på med röda efter en stund..och så blev det två ljusslingor i, bland annat den med enhörningar, såklart 😆🙃


Jag tycker verkligen det är så fint med alla julgranar som är sådär färgkordinerade så de liksom bara passar in just där de står. Och lika fint tycker jag det är med färgglada ljusslingor och massa glitter i, eller små halmfigurer och garntomtar i gamla stugor.. men jag får inte till det själv. Nu hade jag tänkt silver o glitter men som sagt, det såg tomt ut. Bättre att fylla på med de röda kulorna då o barnen var såklart jätteglada. Tomtar, änglar och allt annat jox får dock vara någon annan stans. 
Jag märker att jag ändrat inredningsstil lite i år. Jag älskar de djupröda gardinerna med tomtar på, men jag bara kunde inte hänga upp dem inför advent.. kanske för att jag var 3 veckor tidigare än vanligt? Kanske kommer känslan av att de passar när julen är ännu närmare.. vi får väl se. 

Baka ska man ju också göra runt jul! Och jag är så himla tacksam för att Becca bakat i omgångar med båda mina barn! Själv har jag köpt hem en rulle pepparkaksdeg............. och den kavlar inte sig själv direkt! Men, en vacker dag ska vi nog baka den.. tills dess äter vi beccas lussebullar i det här huset! 😅

*letar bild på becca-som-bakar och hittar denna* just det! Jag köpte färdiga pepparkakor och en tub kristyr med! Underskatta inte enkelheten i julpysslet!! Noomie älskade att dekorera pepparkakshjärtan 😂🙃 o gott är det med! 

//mamanéa 


Kommentera

Publiceras ej