En spännande lördagskväll - kommer tekniken funka? Hur känns det att se en konsert på storbildsskärm? Har vi nån barnvakt?! Hur gott vin har de egentligen på GALLO?! (såklart, jag hamnar alltid på GALLO på nått sätt när jag är ute i stan...😅) Igår var det jag & Martin som hade en dejt. Husguden spelade i Stockholm, o konserten livesändes på flera olika platser..bland annat då PLATENS BAR här i Linköping. 

Barnvakten löste sig (har ju en inneboende syster för tillfället, som hann hem i tid som tur var!) Och vinet på GALLO var perfekt som vanligt... 

Och sen gick vi till PLATENS! Det är något av en legendarisk krog, där Winnerbäck him self sägs ta sin efter-spelningen-bira när han spelat i stan... vad vet jag.. Igår var det inrett "bio-sittning" och alla hade utplacerade sittplatser. Man fick köpa dryck i baren och sen sitta-dansa på sina platser. Tyvärr "laggade" själva sändningen rätt mycket, men förutom det var det såklart härligt att sjunga med i goa låtar och känna en form av konsert-stämning! Lite svårt att ta bra bilder dock.. 😉



Ja här syns det lite hur pixligskärmen tyvärr var emellanåt.... 🤣 Min favorit var nog den låtar sista låten som spelades, en NY!! Ungefär efter halva låter lutade jag mig mot Martin O viskade "den här handlar ju också om oss" "ja, som alla andra" haha, ja, husgud är han allt.... Lars Winnerbäck alltså 🥰

//mamanéa 
 

Kommentera

Publiceras ej