Här sitter jag mitt i semestern på campingen Pite havsbad, o undrar om det här med blogg är nått att ha? Jag är inte så aktiv längre, men det är skönt att skriva lite när andan faller på.. 
 
Sen sist... om jag bara ska rycka plåstret så.. blev Shaggy sjuk. Så sjuk att det inte fanns något mer att göra än låta honom somna in. Det enda vettiga en vän till oss sagt är "människor får bli paket innan kroppen lägger av helt, hundar får lämna oss när de fortfarande har värdigheten kvar" 💗 Alltså jag har alltid älskat Shaggy såklart, men att det skulle göra så fruktansvärt ont när han lämnade oss har jag aldrig kunnat föreställa mig. Jag har varit ett vrak. Jag har gråtit så mycket och jag har sovit så dåligt... jag slutade också mer eller mindre äta i början. Det kändes liksom inte värt. Men sen kom semestern, vi åkte till Frankrike o efter några dagar i solen åt jag en hel middag igen. Men jag blir fortfarande ledsen. 
 
 
 
 
 
Jag la också 2 dagar på att damsuga, skura o torka i ren terapi. Men håriga kläder och ludd i hörnen lär vi ha länge till ändå. 😅💞 
 
 
Semestern 2021 skulle bli 1 vecka i Frankrike, vilket var uuuunderbart! Varmt, lata dagar, god mat och bara jag & Martin! Sen fick vi vaccin, jag 2a o Martin 1a, o så bilade vi upp till Härnösand o BARNEN som vi saknade ordentligt!! 
Sen ut på husbilstur norrut som blev kallare o kallare men vi fortsatte tappert mot målet som var 3riksröset! Enklaste (barnvänligaste) vägen vi hittade var att köra till Karesuando, köra över till Finland o bo i nån liten by en natt innan man tog en båt till själva 3riksröset. Meeen så långt kom vi inte!
 
 
På andra sidan denna bro stod nämligen gränsvakter, som krävde coronapass eller bevis på att man fått 2 doser vaccin mot corona............. och eftersom det bara är jag som fått 2 doser var det liksom inte jättemycket att diskutera... eller göra, mer än att vända o köra tillbaka över bron. 😂😂
Som tur är skrattade vi oss egenom detta absurda, även om det såklart var väldigt trist att det inte blev som vi tänkte oss.. med oss hade vi Elna, i följebil (oklart vem som åkte var dock, alla utom Martin har skiftat friskt..) 
Så efter gapskratten i norr följde vi finska gränsen söderut med vår snygga karavan. 
Dethar blivit många mil på vägen o många härliga utflykter på olika platser. Nu har Elna åkt hem och vi känner in södervärmen i Piteå några dagar till, sen får vi se var vi tar vägen. 😉 Tills dess..... pussa varandra & era lurviga vänner! 💝
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej