För plötsligt händer det! 
Igår på babycafét kom jag o några andra mammor in på samtalsämnet -hur lite karlarna gör hemma. Jag skrattade så tårarna kom av vissas dråpliga historier, och det känns så bra att inte vara det enda hushållet med ständiga diskussioner om tvätt o städ. 
 
Imorse vaknade jag som vanligt av bebisgnäll och försökte putta liv i Martin. Eftersom han är hemma onsdagar så kan ju han lika gärna gå upp. Men,  han var inte där. "Han har väl gått upp o satt sig vid datorn", hann jag tänka, och vände mig yrvaket mot spjälsängen. MEN den var inte där! Jag fick vakna till lite innan jag fattade, men Martin hade alltså tagit med sig spjälsängen ut! Jag kollade klockan på mobilen, halv sju! 2 h längre än vanligt! 
 
Så ibland händer det minsann ;)
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej