Ja men alltså jag och det där med att spontanplanera........ Martin är på LAN och jag hade tänkt så mycket från den här dagen men. . . Istället ligger jag i sängen kl 22 brevid något hostig Nomsan och läser bloggar. Finns ingen plats i världen jag hellre skulle vilja vara på just nu iof men det var inte det här jag tänkte. 
Jag tänkte umgänge. Vuxenprat utan blöjbyten och "sitt ner när du äter!"....  En bra film? Ett glas vin? 
Jaja,  jag har sett Shrek2 och åt upp lite gamla popcorn... MAMAGLAM! 😎
 
När Martin åkte vid 10 imorse tänkte jag att jag o Noomie skulle åka till stan. Antingen Värnamo eller Jönköping, och shoppa lite 😇 Jag visste redan då att jag var "oplanerad" för kvällen så det kunde vara skönt att komma ut lite. Men tiden gick och snart blev det dags att äta lunch i sen skulle Noomie sova. Då passade jag på att "träna", egentligen skulle jag springa idag men det fick bli långpromenad istället. Åh jag älskar att gå i skogen på hösten!  Noomie smsade efter 5 minuter i vagnen så sen var det "bara jag" i en timme ungefär bland massa höstfärger Oh frisk luft. När jag kände mig klar gick jag hem o när jag öpnnade grinden till tomten slog Noomie upp ögonen. 
Perfekt faktisk. Ibland (ganska ofta..) har jag tusen saker att hinna med medans hon sover och då blir det kaos om hon vaknar förtidigt. Men idag längtade jag efter att få gosa med henne och hon var lite gnällig o ville bara vara nära en lång stund så det var härligt.
 
Sen tog vi o duschade/badade. Det är så skönt nu när man kan sätta henne i baljan o ställa sig o duscha bredvid. Hon älskar att bada och hon får leka själv medans jag tvättar mig o sen fokuserar jag helt på henne. Supersmidigt! 😎 Dock skulle hon kunna sitta där hela dagen men...... 
 
Lite senare när vi ätit middag (Noomie äter jättedåligt nu sedan några dagar tillbaka. Jag vet inte vad det beror på än men... jag åt iaf middag. Noomie åt typ 2msk ärtor.) Gav jag Shaggy lite kärlek. Klippte han lite och borstade pälsen. Det är såklart inte första gånger sen Noomie föddes som det blir gjort, men jag insåg att jag har aldrig gjort det innan när jag varit själv med båda. Och Noomie varot vaken.. Helt plötsligt prioriterade jag Shaggy först?! Jag märkte att Noomie tyckte det var konstigt efter ett tag, hon blev väldigt klängig o skulle sitta i mitt knä. Det fick hon såklart, o hjälpa till lite. Men det märktes aTT det var konstigt att vi skulle ägna oss åt Shaggy... Han blev nöjd iaf 😉 Dock måste hans klor klippas. . . . . Jag fixar det inte själv, o Martin gör det men... "helst inte". Kan man lämna in han på service o vad kostar det?! :/ 
 
Söva ingen gick bra fast Noomie ville inte ligga i sin säng utan skulle bara upp i våran. Skitsamma tyckte jag, hon kommer ändå komma om en stund annars. Och huuur mysigt är det inte att somna med hennes små andetag precis intill? 😍
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej