Asså.... hur? Spontant känns det som ett väldigt intetsägande år i kalendern. Men så är det såklart inte.. året började med buller o brak när jag fick nytt jobb och första dagen välte en truck..... och sen skulle halva jobbet omlogistikseras, så ja jag hade rätt körigt där i våras. 
 
I februari drog vi till Tenerifa med bästaste Chrille o Becca o Lexington och hade en härlig vecka i solen med massa promenader, glass, drinkar o bad i poolen 😍 längtar ofta tillbaka till dom lediga dagarna där när vi badade och åt pommes hela dygnet..
 
Våren var väl egentligen ganska lugn. Eller lugn är väl fel ord men jag menar, det hände inget speciellt. Vi jobbade massor, hittade en bra vardagsrull som funkade för oss.. jag o Martin blev kollegor o delade kontor tillsammans med en person till. Stackars Jonas 😂 nejdå, vi är riktigt bra på att jobba ihop fast det är utmanande såklart ibland. Jag åkte till Härnösand på begravning o var borta i 2 dygn, det var första gången jag var så långt i från Noomie, o första gången jag sov utan både henne o Martin. Konstig känsla... 
Sen åkte vi till Härnösand igen, 2 veckor senare, för att fira påsk. Då var inte bara vi där utan även båda systrarna och ChriBexLex! Det var haybaberiba med huset fullt kan jag lova 😆
 
Noomie blev blöjfri mer eller mindre över en helg och det har fungerat kanonbra efter det. Martin bytte jobb precis innan sommaren.
På semestern åkte  vi på roadtrip upp till Luleå och tillbaks, sen sprang vi "the Challenge" i Eksjö tillsammans. När vi hade en vecka kvar av semestern rev vi ut vardagsrummet, och fick sedan hela hösten leva utan både soffa och vardagsrum. 
 
När jobbet drog igång gjorde det det med besked och jag jobbade nästan ihjäl mig några veckor då jag var själv på 3 personers jobb. Hade det varit längre tid har jag gått in i väggen totalt, kan så här i efterhand erkänna att  det faktiskt var alldeles för nära. Men sen kom min kollega tillbaka och vi fick vår 3e kontorskollega, och sen dess har läget varit mycket bättre. 
 
Hösten har inte heller varit så händelserik, jag o Noomie var i Härnösand ett par dagar och jag sprang "Härnö trail" medans Noomie hade en mysdag i skogen med mormor o mossa. Jag o Martin kom iväg en helg till Malmö för lite shopping och lyxtid tillsammans. Och sen fiskade Martin lite, ja 2 hela helgen var han ju borta men inte mycket mer än deras jag kan minnas..
 
Ni ser ett rätt så intetsägande år ändå.. kanske inte tråkigt men........ändå.. 
Vi har under året båda två fått nya jobb och vi har renoverat en del under andra halvan av året. Vi har kommit igång med träningen o Martin har sprungit 3 Tough Viking-lopp och har redan 5 st nya lopp inbokade för 2018☆!
 
Jag tycker det känns spännande med ett nytt år och funderar på vad året kan komma att bära med sig. Några saker är planerade, som Martins lopp varav 2 innebär weekend-resor för oss tillsammans, ena till Oslo o andra till Helingfors. Sen fick Martin konsertbiljetter av mig i julklapp så i sommar ska vi åka till SKULE och lyssna på LARS WINNERBÄCK!! Med både mina föräldrar o Martins mamma. Det blir kul! 😍
Ja och sen får vi väl se vad som händer.. vardagsrummet ska väl bli klart och sen blir det nog ingen mer invändig renovering i år.. Jag har ett par större saker jag vill göra i trädgården dock,  en rabatt ska grävas igen o då måste ett par buskar flyttas o jag vill göra/ha en ny stenläggning/gång vid entrén bland annat och har jag riktig tur så kanske det kan bli en ny altan 😉 jag håller mina tummar..🤗
 
Jag struntar i nyårslöften men har några nyårsmål istället;
*Äta mindre "vardagskött"
(köttbullar, falukorv, fiskpinnar mm) o istället byta ut till vegetariska alternativ 
*Fortsätta träna sådär lagom så jag mår bra
(typ 3 gånger i veckan är lagom för mig, blandat styrkepass o löpning) 
*variera träningen mer/leva mer aktivt
(jag skulle vilja simma mer, prova på klättring, gå på zumbapass)
*Prioritera mig själv
(Jag vill prova att fixa lösnaglar, färga håret, få massage... sånna saker  som blivit väldigt lågt prioriterade hitintills. Tänkte säga "Sen jag fick barn" men det var inte prioriterat innan dess heller 😆)
 
Nu väntar en nyårsafton med glitter! Alltid glitter på nyår! 
Först en lugn förmiddag med årets sista träningspass o lite hemmamys. I eftermiddag kommer Joel hit och vi ska vara barnvakt en stund när hans föräldrar jobbar. Och sen ska vi göra oss vackra och åka till Värnamo för middag, spel/lekar och skåla och skjuta lite raketer vid 12-slaget 🙂💥
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej