"Rom byggdes inte på en dag" kom jag på mig själv att tänka när jag stod och slog in lite porslin som Rasmus skulle få av mig. Det är nått morfar har sagt hundra gånger, att Rom inte byggdes på en dag. Han menar att det tar tid att få det som man vill ha det i sitt hem när man precis flyttat hemifrån. Och då är det bra om man kan ärva/byta/låna av släktingar och prova sig fram.. Halva vårt hus är arvegods. 40 procent är loppisfynd. Och så finns det lite lite grejjer som jag o Martin faktiskt valt själva 😆 
 
Nu fick Rasmus det porslinet som vi köpte när vi bodde i lägenheten i Habo. Han tog också med sig en fåtölj, som faktiskt var hans från början- men som bott hos oss ett par år. Och så vårt gamla soffbord. Det köpte vi av han som vi köpte huset av, så jag räknar det som loppisfynd 😉
 
Haha det är härligt tycker jag att grejjer kan ha långt liv när man flyttar runt dem och det är ju billigt för alla för det är rätt dyrt när man ska "sätta bo". 😆
 
Rasmus kom hit i Lördags. Först fick han hänga med på Halloweenfest i Svensjö med Dambergsklanen, sen i söndags var vi hemma o städade o grejade o så igår, måndag, skulle Rasmus vara barnvakt. Förskolan är stängd o Martin är i Stockholm... Men! I söndags fick Noomie feber o natten mellan söndag o måndag blev det inte många timmar sömn för kokheta lilla Nomnom.. Jag  åkte ändå till jobbet några timmar o Rasmus o Noomie hade mest kollat på film under tiden. Jag åkte hem vid lunch och möttes av en hängig liten skrutt. Och en rätt matt barnvakt. Inte så lätt att vara barnvakt för första gången till en gnällspik 😆 
 
Fram på kvällen kändes Noomie piggare tycker jag, men för att vara på den säkra sidan blir vihemma idag. Det blir the och film. För nu har ju jag ont i halsen såklart 😐
 
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej