Åh åh Åh! 
Jag har ju alldeles glömt en asviktig sak som jag gått o tänkt på.. det där med nyårs-listor/drömmar/förväntningar/löften eller vad det nu kallas. 
 
Inspiration. Lära mig nya saker. Utvecklas..
Jag var väl lite inne på det i  min "lista" när jag skrev nått om att prova nya träningsformer/leva mer aktivt. Jag älskar ju slalom, att leka på badhuset, bowla... sånt där som är att ha en aktiv livsstil. Och det vill jag utveckla. 
 
Och jag vill inspireras. Gå på föreläsningar! Men först o främst lägga till några spännande personer på min "Bloggar att läsa -lista". Lady Dahmer, Elaine Eksvärd, Isabella Löwengrip  (ja, jag har aldrig varit ett blondinbella-fan, men stark kvinna som har åstadkommit myclet det är bara att erkänna att hon är. Och blir man inte inspirerad av det?!) Osv.. 
 
Sen har jag läst ganska många olika nyårs-listor nu, (för jag är ju lite av en blogg-läsar-nörd) och många (samtliga mammor) skriver nått i stil med "mindre mobiltid för mig när jag är med barnen". 
 
Fint.
Först tänker jag VISST! SJÄLVKLART! Jag ska minsann vara en närvarande mamma och MÅSTE bli bättre på att lägga i från mig min lilla guldklimp när jag leker med Nomsan. Men sen känner jag..  att jag har väl inte mobilen så himla mycket? Eller det kanske jag har, men då är den där som kamera för att fånga alla fina stunder, coola legotorn och sångerna som N lärt sig. Och då blir jag lite arg på mig själv istället. Varför ska jag ha dåligt samvete för nått som jag inte ens gör dåligt? Och därmed kommer faktiskt den viktigaste punkten någonsin på min lista. Och jag skulle faktiskt vilja KRÄVA av alla andra att skriva upp den överst på kylskåpet, eller varför inte direkt i pannan också. 
 
Var inte så jävla hård mot mig själv.
Jag gör så gott jag kan. Förlåt mig själv om nått blir fel. 
 
2018. 
Året då vi blickar mer innåt än utåt. Tar hand om oss själva. För det är först när man älskar sig själv som man kan älska andra. 
 
Eller nått annat klyscigt.. 😉
//mamanéa 

1 kommentarer

Becca

02 Jan 2018 20:05

Så jävla rätt! Nog för att vi alltid vill bli bättre på en massa mest hela tiden... Men ibland måste vi faktiskt våga tänka på det vi faktiskt redan gör bra också! Och ibland gör man inte så jävla bra, men jorden behöver inte gå under för det. Hejja Néa!

Svar: Ellerhur, var lite snäll mot sig själv 💕
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej