Jag kan fortfarande slås av tanken ibland "shit - HAR JAG en 3-åring?!" Det är klart som fan att tiden gått fort och att det är ENORM skillnad nu mot Noomies första sommar. Jag har ingen panik över det. Fast det har tagit tid att acceptera och släppa ångesten över att hon växer fortare än jag hinner med. Men nu njuter jag av det. Jag älskar att Noomie verkligen är en liten människa med tankar och drömmar och personlighet och dom här lediga dagarna när vi är tillsammans morgon till kväll är fantastiska! 
 
OCH idag var det dags för 3-årskontroll. Lite sent kanske, hon är ju 3år och 1,5 månad.. men åh andra sidan.. det var så det blev. 
 
Efter frukosten hoppade hela familjen in i bilen och åkte till Familjecentralen i Vaggeryd. Noomie var allra mest taggad på ruchkanan i väntrummet.. men sen skulle det bli läkarbesök och vägning/mätning. Först fick vi dock vänta, läänge, en halvtimme efter vår utsatta tid fick vi komma in till doktorn. 
 
Noomie fick sitta på en egen stol o prata med doktorn, stora tjejen 😍 Doktorn lyssnade på hjärtat, lungorna, lös med lampa i ögonen, öronen och munnen, och ställde lite frågor om hur det var med Noomie. 
96.5 cm & 14.55 kg. Lång o smal 😂
Tänk om jag hade vetat det hennes första sommar, att hon skulle vara lång o smal, då hade jag kanske inte haft lika mycket ångest över amningen och tilläggsflaskningen.. 
Hon fick godkänt iaf. Kurvorna matchade varandra så läkaren var nöjd. 
 
När vi var klara åkte vi o köpte glass. Lite måste man ju få fira när man varit så duktig 🎈 
//mamanéa 
 

1 kommentarer

Lisa Karlberg

12 Jul 2018 15:30

Min ångest över barnens snabba uppväxt har inte lagt sig! Hahahaha. Min minsting har också blivit tre, och jag tycker att det går alldeles för fort! Fast det är en rätt rolig ålder...

Svar: Rolig?! 😂 herregud vilka krig vi har och ändå försöker jag vara bemötande o pedagogisk så långt jag kan.... uh.. och dessa humörsvängningar?!
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej