Okej. Rubriken kanske sätter lite väl hög ribba. Allt var såklart inte perfekt. I hallen stod två kartonger hundmat. Rabarberkakan hade helt fel proportioner så den gick inte att äta (den var enligt Martins ord "vidrig"😂). Poolvattnet var kallt, det blåste som fan, flera gäster dök inte upp.. och en timme innan kalaset skulle dra igång stod jag o Martin o gick egenom allt i köket, varpå Martin tycker vi har för lite glass så jag åker till Rasta och får köpa 0.5-liters paket för...... "skjortan o halva slipsen" (dvs. Svindyrt). Den glassen ligger kvar i frysen, tillsammans med HÄLFTEN av den första glassen eftersom som sagt 11 personer inte sök upp 😆 
 
Men lyckan i Noomies ögon var så jävla total att jag inte kan sätta ord på det.
 
Är det inte det man lever för?! 
 
Först i morse sjöng  jag o Martin för henne och gick in med paket och frukost-på-sängen. (Efter att Noomie legat i våran säng och väkt oss  en bra stund... men hon "låssades-sova" riktigt bra!) 
Hon tittade på oss med stora ögon och förväntningarna var enorma- det syntes lång väg! Hon öppnade sina paket med sån noggannhet, varenda liten papperslapp skulle bort.... 
 
Sen hängde vi upp den nya gungan ute första gången hon klarade att komma upp på den själv jublade hon! Helt plötsligt hade Martin blåst upp poolen och rullade ut den från balkongen. Noomie fångade den och fick fylla på med vatten, och sen placera badbollen där-i. 
 
 
När kalaset började och gästerna kom fick Noomie paket och barnen blåste massa såpbubblor. Det var lek, fika o glass och fullt ös, de badade i poolen fast det var skitkallt och alla barn hade roligt och lekte så bra med alla saker. Och mitt i allt fick Noomie dagens bästa present: EN CYCKEL! 
Jag o svägerskan pratade om denna cykel för några veckor sen, och nu hade de gått ihop nästan hela dambergssidan och köpte denna frozen-cykel. Med en stol till Olle! 😍 
"Precis en sån som Jag önskad mig" sa Noomie utan att riktigt få fram orden när hon för första gången stod bredid sin cykel. 
Kusin William var så stolt, han har hjälp pappa-Begnt att skruva ihop den. "Tack willman" sa Noomie flera gånger. Och Elin fick prova cykeln! Vi hade pratat om det finns jag o Noomie, att på kalaset måste alla barn få låna hennes saker o leka med dem. Trodde dock inte att hon skulle gilla att låna ut cykeln innan hon ens lärt sig själv,  men hon tog det jättebra och Elin o Noomie turades om flera gånger. Noomie kämpade med trampningen......... 
 
När alla utom farmor åkt hem lekte Noomie i poolen och åkte rutchkanan rätt ner i vattnet  så hontjöt  (både av kyla och att det var kul tror jag) 😂 
 
 
Vid nattningen läste vi två böcker. Sen pratade vi länge om dagen och allt det roliga. Inget tråkigt kom upp, fast såklart blev det lite småtjafs mellan barnen ibland. Honnville inte säga hejdå när konpisarna skulle gå hem. Min fina lilla älskade skrutta. Vad jag är tacksam över att få vara din mamma. 😍 
 
//mamanéa 

2 kommentarer

Cecilia

28 May 2018 19:19

Det var ett helt underbart kalas! Tack för att vi fick komma och vara en del av det! <3

Svar: Så roligt att ni var med på Noomieskalas 💜🎈
Linnéa Lundgren

Becca

28 May 2018 21:42

Älskade lilla skrutta! Som jag saknar henne! <3 Som det värmer hjärtat att hon fick en så underbar dag! Önskar bara att vi kunde vara där och bidra. I sommar!!! Som jag ska krama henne då! <3 :)

Svar: Åh tack 😘🎈 vi ssknar er med....
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej