Lilleplutten går upp i vikt lite långsamt, så vi har fått gå till BVC två gånger denna vecka.. Men han GÅR UPP, och den här sköterskan år rätt chill med att så länge det är upp så är det upp vilket känns skönt, för jag ammar ju och vill gärna göra det, fast det inte riktigt funkade med Noomie. Det är lite dimmigt överhuvudtaget sen Noomie var liten också, lite frustrerande, för vissa saker kan jag känna att  jag liksom borde ha koll på,eller inte vara så nojjig för, men så är det liksom första gången jag upplever det, fast det är mitt andra barn.. Jag har nog inte själv förståtthur dimmigt det var förut, förns när sånna grejjer kommer upp mitt framför mig. 
Iallafall får vi fortsätta att amma på och han ska väckas med jämna mellanrum för att äta (dock inte nattetid, hehe, mammans välbefinnande måste också tillgodoses) det känns skönt. En liten liten prick inne i mig säger att kanske hade amningen funkat med Noomie också om jag bara gett det mer tid? Men.. jag försöker vara snäll mot mig själv, ta det lugnt Linnéa, jag gjorde så gott jag kunde. (Och det blev ju jävligt bra!! Sån trygg och cool dotter som jag har idag behöver jag ju inte trycka ner mig själv för vad hon åt eller inte åt när hon var spädbarn!) 

Idag har det varit sommarvärme ute! 20 grader! Jag får mest klimatångest o ksn inte riktigt njuta av det faktiskt men... visst ääär det skönt med värme o sol 🤔😎 Vi passade på att ta "den långa vägen" hem från förskolan och gungade i våran park. Jag försökte även få Noomie stt plocka några vitsippor, men hon "såg inga blommor" tyvärr.... (3-snart-4årings-logik..........🤣)

//mamanéa

Kommentera

Publiceras ej