Skepp ohoj ungar! Nu far vi!
Sa jag, inte, men det kändes rätt coolt faktiskt att packa in 2 barn och en hund i bilen och köra iväg alldeles själv. 14.20 åkte vi! Jag tänkte mig tillbaka ett par år i tiden (10år!! 🤪) när jag övningskörde, inte trodde jag väl då att jag påriktigt skulle ha bilen full av mina egna ungar och ge mig ut på vägarna själv.. 
Vi körde typ 5 minuter innan Lowe skrek, jag stannade och stoppade in nappen och med det var han nöjd typ en halvtimme. Sen vart det full panik o skrik igen, jag stannade och tog upp honom för att amma. Även om jag absolut inte hade bråttom blir det på något sätt en stress att ta upp honom och sitta och amma istället för att köra.. Jag fattar inte riktigt varför men ja, så var det iaf. Noomie satt med surfplattan och spelade "TrippTrapp Träd" så det gick ingen nöd på henne 😂 
Efter 20-30 minuter kunde vi köra vidare, dock bara 10 minuter innan han var missnöjd igen😑 Jag stannade och lyfte ur bilstolen och gungade en stund, Lowe somnade rätt snabbt så vi kunde köra.. säkert i en kvart innan han skrek igen! Jag  provade med nappen men det dög inte, så jag fick köra en litenbit för att kunna stanna ordentligt och amma igen. jag kollade på GPSen och vi hade typ 45 min (av totalt 1h50min) att köra kvar. Då ränkte jag skitsamma, nu kan vi stå still en timme om det behövs. Jag ammade, satte han i bilstolen igen och sen körde vi vidare. Och då somnade han! Vi körde hela vägen hem, hemma 16.55, kunde bära upp alla saker, vattnade blommorna, packade upp lite och beställde sen pizza! Nu sitter jag i soffan o vilar/väntar på maten, Noomie leker med lego, Lowe sover i sin vagn och Shaggy sover i "sitt badrum"..... 😴

(Ovan berättelse utspelar sig på lika lång tid, som min senaste förlossning..... hehe.. återkommer!)

Påsken var.. kanske inte så påskig XD Inget påskbord, inte överdrivet pyntat, och inte speciellt mycket påskgodis. Men det var lugnt. Eller, tja, fullt med folk hela tiden, stora middagar och full aktivitet med löpning, trädgårdsfix, jobb, hundrastning och lek hela dagarna. Fast jag satt mest o ammade. Igår blåste det så mycket, så jag satt faktiskt mestadels inne dessutom. 😂 
Men det var skönt. Skönt att ha flera händer som roade Noomie, skönt att vara flera som lagade mat och diskade, skönt att få gå på toa ifred då det alltid fanns nån som kunde tänka sig att hålla bebis och busa med Noomie. Och skönt att nästan hela min släkt redan fått träffa nyaste tillskottet. Alla var så begaistrade 😍 





Och nu blir det skönt med lite lugn 😆 Två dagar med "vardag" dvs, förskola för Noomie=hämtning+lämning för mig, och sen helg med... ja vi får se vad helgen bjuder på! Jag hoppas på lite kusinbus, fint väder och tid med lillafamiljen nu när vi är på samma ställe allihopa igen. 

//Mamanéa


1 kommentarer

Becca

24 Apr 2019 22:13

Hejja dig! Supermorsan! <3 :)

Svar: kände mig inte såå super... 😂🙈
Linnéa Lundgren

Kommentera

Publiceras ej