Det regnar. Och åskar. Det mullrar och blixtrar och regnar så det skvätter.. Eller, det gjorde det iaf för två timmar sen. Nu bara droppar det lite lugnt sådär så allt är blött.. 
Martin är i Stockholm o jobbar hela helgen, så jag, barnen o mamma har åkt till Skiren. Vi har klippt gräsmattan vilket var rätt slitit, sen hann vi precis bada innan det började regna o blev världens åskoväder. Så vi satte oss på altanen och åt lunch och ja, här sitter vi än och lyssnar på regnet, bläddrar på telefonerna och dricker kaffe, igen. XD 

Den här veckan har vi smygstartat "vardagen", med jobb för Martin o förskola 9-13 för Noomie. Hon trivs såååå hiiimla bra! Och frågade imorse om vi skulle dit idag (vi vaknade i Skiren..) Det har gått bra för mig att "leka vardag", dock bara i 3 dagar egentligen. Jag ser fram emot att få bygga upp lite rutiner o få struktur på föräldraledigheten. Mystid med Lowe, öppnis, promenad/träningför mig på Lowes sovpass, och så kvalitetstid med båda barnen på eftermiddagarna innan middag lagas o Martin kommer hem (oftast i omvänd ordning dock, Martin brukar ju vara den som lagar maten hemma hos oss) 

Näh, jag ska försöka hitta på nått en stund innan jag blir galen på att sitta still.. Noomie leker hos mormor och Lowe sover.. jag kanske borde . . . sova?! 🤣
//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej