Sånna där vänner, som man kan skratta med, berätta om sina djupaste hemligheter för, vara arg på, sitta tyst med, sjunga högt med, inte träffa på flera månader och ändå är allt som "igår".. 

Vi har haft en sån dag idag, med.. ja jag skulle nog säga Noomies första vän. Det är verkligen nått magiskt detdär, med att känna varandra så bra. Både att barnen leker med varann som om de sågs igår, och att man liksom verkligen känner en annan mamma i samma(likadana?) skor. Okej det var en konstig liknelse... men.. nån som varit med sen Noomie var pluttis, nån som känner mitt barn, sett henne utvecklats,pratat med mig i vått o torrt om stort o smått.. typ? Man delar saker på ett så fint o speciellt sätt. Om det går att förstå vad jag menar? 🤔🙈

Bästisen. 

Vi har haft en såå fin dag, där vi konstaterade att det nog inte spelade någon roll vad vi gjorde, utan att tjejerna mest var nöjda för att få "hänga" tillsammans. Vi käkade lunch på IKEA, barnen höll varandra i handen o tryckte på hissknappen tillsammans. Sen lekte vi en stund utanför I-huset, innan vi åkte hem till oss. "Husesyn", kaffe, glass, lek och prat, när vi äntligen orkade pallra oss ut började det regna 😂 så mammorna o småbroshorna stod under ett träd och undrade vart regnkläderna var, om vi skulle gå in till soffan istället, om livet verkligen kan vara så orättvist.. tjejerna lekte, rätt obrydda av regnet... men det regnade snart över och vi gick i parken utanför oss och upptäkte alla småställen.... Efter ett tag blev barnen blev sura på mammorna, för att föräldrarna inte fattade nått (hallå ni är FYRA inte fjorton...) men dom gaddade ihop sigså gulligt 😂 vi insåg dock att det var nog dags för middag så vi gick hem och "slängde ihop" den mest improviserade middagen på länge.. hej förberedelser?! 😂 Jag skyller på amningshjärnan, som liksom tänkt "det löser sig" och det gjorde det ju visserligen. Lax, färskpotatis, gräddsås.. aja, det var rätt gott (och senare på kvällen handlade jag 😂)

Det har varit en så himla fin dag att jag är genuint genomglad i hela kroppen! Noomie har lekt och haft sååå roligt, när hon skulle somna frågade hon när vi kunde träffas nästa gång! 😍 Och jag känner mig så löjligt tacksam för att jag har en så fin vän, som sätter sig o kör upp till oss "bara" för att hänga en dag! 💜 Tack Cissi, vi ses snart igen! 🌷🤗 


//mamanéa 




Kommentera

Publiceras ej