Sammandragningarna kommer varje dag nu, oavsett min "aktivitetsnivå" egentligen. Men igår var jag kanske lite väl tuff mot mig själv, jag ville vara en kul mamma o ge Noomie lite rolig utflykt (Martin jobbade på förmiddagen) så åkte runt för att hitta "Valla gård" som skulle vara en variant av typ stadsparken i Jönköping, eller Murberget i Härnösand. Ett friluftsmuseum med smådjur och lekplats, gamla byggnader o lite utställningar kanske i högsäsong. Tillslut hittade vi, och det var fint!! Fanns också väääldigt mycket hästar att titta på, tydligen finns en ridskola där och det var många olika hagar med hästar i. Lekplatserna var jättefina! Tror det kan bli ett par dagar där fram i vår o sommar 💪😁 Rejält blåsigt dock så Noomies hosta gjorde sig påmind och jag blev lite frusen.. 


Så vi åkte vidare. Först till IKEA en sväng för att lämna tillbaka den där skötbädden jag köpte, den var alldeles för stor.. Sen lämnade vi en kasse till Erikshjälpen och sist handlade vi lite på Ica. Det var fyra tusen pers på Ica o bara det kan man ju bli trött för.. Jag kände starkt tryck nedåt o började känna, när vi närmade oss kassorna, att jag bara ville därifrån! "Jag måste ut o sätta mig i bilen!" tänkte jag lite panikslaget men jag kämpade mig egenom kassan och ut till bilen med alla saker.. 

När vi kom hem hade jag ont. Vi åt lunch o sen gick jag o la mig för att vila lite. Sa till Martin som precis kommit hem (han jobbade lite på förmiddagen) att jag inte visste om vi skulle behöva åka in under kvällen för sammandragningarna gav sig inte fast jag försökte vila.. Dock gjorde de inte heller ont så.. inga värkar än!! 

Men det kan ju alltså inte vara länge kvar nu. Vilket känns riktigt märkligt. Ofattbart att jag kanske snart håller en liten minimänniska i armarna och att den hårda stora magen kanske snart är mjuk o go igen.. I "värsta fall" har jag en tid bokad hos barnmorskan den 5e April. Om jag vill det då så får jag hinnsvepning, och det var ju det som drog igång förlossningen sist så, senast 5e (kanske 6e..😂) april är bebisen här! ❤


Namndiskussionerna fortsätter. Inte så mycket till diskussioner egentligen kanske, då Vi faktiskt är rätt överens om de förslag vi har och har faktiskt hittat ett par tjejnamn jag tror vi fastnat för, och 2-3 killnamm som är favoriter.. Dock finns ju fler namn på "listan" och det ska bli riktigt spännande att se vem det är som gömmer sig därinne 😍
Och vilka namn det är kommer vi hålla hemligt tills vi bestämt oss den här gången! 😉😆💪

//mamanéa




Kommentera

Publiceras ej