På BVC idag "Nu är han ju nästan 6 veckor, så det kan komma en period av extra närhetsbehov, lite stökiga nätter och så för det är lite utveckling som sätter fart precis nu"
 
Jag hörde bara; sex veckor.
Vaddå SEX VECKOR?!?!!? 
Och absolut inte att jag önskar att tiden ska pausas på nått sätt, jag ääääälskar varenda dag och jag vill för allt i världen inte fastna  i en stund hellre än någon annan. Men det som slog mig var engentligen när jag kom hem, och stod i köket och gjorde kaffe. Om Lowe är 6 veckor redan, hur länge har vi egentligen bott här då?? 
Det är drygt 2 månader sen jag var nere och lämnade över huset. 2,5 månader sedan. 
Igår sålde vi äntligen alla LENOMs skor, som vi haft lagrade i ett av rummen i lägenheten fram tills nu. Det innebär att vi igår kväll fick ett extra rum. Om jag orkar och hinner ska jag ställa iordning där inne ieftermiddag...
 
Jag saknar huset så jag mår illa ibland. Och ibland tänker jag inte på det alls. Det gör lite ont att Lowe inte kommer att vara där, eller, att jag inte fick gå där i mitt fina kök och vara föräldraledig...Men, jag ska inte ljuga om att det faktiskt är skönt att inte ha nått extra att göra. Det finns liksom inget "osynligt arbete" som aldrig tar slut, tvätt, städning, matlagning, sen är det klart. Inget tak som behöver läggas om, stuprör som ska rensas, snö som ska skottas (eller just nu; grus som ska sopas), inte ens gräs som ska klippas. Det finns såklart charm med allt det där, och jag vill ha det igen,ja, jag tror inte jag vill bo såhär förevigt, men.. det är faktiskt smidigt och enkelt och rätt skönt att slippa, just nu.
 
Extra behov av närhet vet jag inte om jag märkt än, kan ett plåster vara närmare?! Och vad gäller knasiga nätter har jag de två senaste nätterna sovit uuunderbart! först 23-05, och inatt MAGISKA 23-06.30 woooow!! Så sov Noomie mer eller mindre jämt, snällasnällasnälla säg att Lowe kommit in i en sån sovlunk nu! DET VORE UNDERBART! (Fram tilldessa två nätter har jag som mest sovit 5h i sträck sen han föddes. Oftast har nätterna varit uppstyckade flera gånger om, oftast har det bara blivit 2-3h sömn i sträck.. och..jag klarar inte det XD)
 
Och annars... ja vi var i stockholm slutet av förra veckan/helgen. Det tog drygt 5 timmar att köra dit, för Lowe var INTE NÖJD och vi stannade och ammade fleeera gånger. Sen blev det några sköna dagar för mig o barnen medans Martin var iväg o jobbade, vi hängde mest hos min mormor o morfar, lite hos farmor, och en hel dag hos Noomies kusiner Jack & Alfred. Ja, Lowes kusiner med såklart XD 
I lördags sprang Martin Tough Viking igen, och vi kollade lite på starten/målgången, och däremellan gick jag o Noomie (och lillebror i vagnen) och köpte lunch/fika o lördagsgodis. Efter loppet åkte vi först till mormor o morfar och åt mat, sen rullade vi hem till Linköping igen. Den gången tog det precis sina 2,5h, Lowe sov nämligen heeela vägen, och vi stannade bara för att köpa kaffe till föräldrarna XD 
 
//mamanéa
 
 

Kommentera

Publiceras ej