Weeeii! 28 alltså?! Snart 30, herregud, det känns.. bra? 🤔

Shubidubidubaah... 
Asså födelsedag som vuxen är.. så konstigt.🤣 Jag minns när jag var liten och födelsedagen liksom luktade annorlunda, luften hade en lite annan färg och att bli det där magiska året äldre var både efterlängtat och häftigt. Nu.. jag vet inte, det är liksom en tomhet. Jag går hela dagen o väntar på att luften ska börja lukta annorlunda men nån stans inser man väl att en födelsedag bara är.. en dag? 
Missförstå mig rätt här, jag har haft en jättefin dag!! Martin väkte mig redan halv fem imorse, med Noomie och små bakelser och sjöng "ja må hon leva" 😍😍 
Jag o Noomie stoppade dock in "tårtan" i kylen och sov ett par timmar till innan vi gjorde frukost och åt i sängen 😍🤩🎂

När Noomie var på förskolan gick jag en liten sväng med Lowe i vagnen, han är i ett jobbigt läge just nu när ligga i vagnen inte funkar alls, när han är vaken, och han känns förliten för att byta permanent till sittdelen, så det är uppbyggning med filtar runtomkring så han kan "sitta" 🤣😜 Efter promenaden och lite sjukgymnastik, väntade jag mest på att få hämta Noomie så vi kunde fika det sista av bakelsen eftersom vi inte orkade hela imorse 🙈 

Noomie kom hem, vi fikade, och sen slängde jag ner barnen i badkaret! Martin hade sagt att vi skulle ner på stan o äta, så tvagning var nödvändigt XD Noomie älskar att bada, och jag hade köpt nytt badskum (mama of the year!) så hon höll på lääääänge! Mitt i badet kom Martin hem, tidigt 💗 Han hade med sig en såååå fin present som jag önskat mig 🤩😍

Eftermiddagen var lugn, jag hann fixa mig ordentligt för en gångs skull, smink, avancerad fläta (inbakad! #mamaglam) Vid 17 gick vi ner mot stan, mötte våra bästies och så gick vi till Aioli -en restaurang som både jag o Becca gått och dregglat över flera gånger 😂😜
 Det var fint, fanns så mycket gott att välja på, även om endel rätter inte var så imponerande som vi hoppades på, och de man trodde skulle vara godast blev utkonkurrerade av helt oväntade grejjer. Men det var gott, jag drack en riktigt god rosapantern. 🥂 (Och barens efterrätt såg så... vuxen ut?!🤗)
Promenaden hem var så mysig, vi strosade, spanade in nya restauranger vi SKA besöka, (vissa med o andra utan barn XD) och tjejerna sprang runt så nöjda och glada 🤩 

Under dagen har så många ringt och messat, jag känner mig så uppvaktad och ihågkommen. Så ni hör ju, jag har haft en jättefin födelsedag. 💗Och jag känner mig såklart så lycklig och tacksam för allt det! 

Men det är tomt. Lite lite tomt. Och luften har inte luktat annorlunda alls. 😜
//mamanéa 









Kommentera

Publiceras ej