Är det bara jag eller har alla hjärtans dag en nått en helt ny diskussion iår? Jag menar de har ju alltid funnits de som varit aviga o liksom "neheee du vi firar minsann inte sånt där kommersiellt tjafs!" Och de som liksom lite halvbittert försöker intala sig själva att "vi visar varandra kärlek vaaaarje dag" .... okej. Jag ska inte gå in mer på det. 
De senaste åren har det också funnits fokus på hjärtan i olika medicinska former och man har sett typ "tänk på hjärt- o lungfonden idag" "stötta hjärtebarn" osv. Det jag menar idag är något jag sett hos flera sk influencersidag och det ger mig faktiskt en klump i magen....; 


På nått sätt känns detsom om jag redan skrivit dethär?! Handlade förra årets alla hjärtans dag om detta också?? 


Här i huset.. asså, jag har ingenting emot en "komersiell högtid" som påminner oss extra om kärlek, men jag kan inte säga att vi firar det direkt. Förra året köpte jag blommor o skickade till Martins jobb. Alltså till Martin, på jobbet. 😆 Det var lite extra fint för det var ju typ sistaveckan innan vi flyttade upp till Linköping och typ allt var kaos. Jag mådde så dåligt och var höggravid, vi bråkade jämt när vi sågs och vi sågs ju bara fre-sön och hade haft det så i ett halvår.. Jag beställde iaf blommor då, och skrev ett meddelande där det stod "ta min hand, jag följer dig, vi ska åt samma håll" det var extra fint med tanke på omständigheterna 🤪 och se så bra det blev 😍
Iår köpte jag en chokladask, och gav till fröknarna på förskolan. Asså bara en sån liten som de kunde ha i personalrummet nästa vecka, men vaddå. En liten grej bara. Hade lika gärna kunnat ge dem det nästa vecka. Och så är jag barnvakt, så några andra kan passa på att gå på dejt en dag som denna. 😎

//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej