-Det kommer göra sååå ont! 
-Du kommer inte kunna jobba resten av veckan!
Sa folk.. tack för peppen!🙃 
Jag har aldrig varit nervösför att gå till tandläkaren förut. Ärligt talat tyckte jag att det var rätt skönt att ha en anledning attkomma ifrån skolan några timmar i högstadiet, när jag hade nån form av tandställning som behövde korrigeras stup-i-ett. 
Men nu var jag nervös. Jättenervös! Och allt alla sa om att dra ut visdomständer var hur ont det gör och hur dåligt jag skulle må.. Jag berättade givetvis det för sköterskan redan när jag skrev in mig på mottagningen. Hon och tandläkaren var sen såååå himla gulliga o berättade om varje steg de gjorde och frågade hur det var med mig flera gånger. Jag fick 2 doser bedövning och det stack liten när den sprutades in i tandköttet. Sen pillade tandläkaren lite på tanden vilket jag tyckte gjorde ont, så jag fick en spruta bedövning till. Sen... drogs tanden ut o jag kände absolut ingenting. Ingenting! 

Dock var halva ansiktet avdomnat o för att göra en lång historia kort, var jag väldigt trött på kvällen. 
Idag har livet gått på halvfart. Men det gör ju inte så mycket. Jag har ett stillasittande jobb (nu när jag är hemifrån iaf) och på em. när jag hämtat barnen badade dem i badkaret o sen såg vi på PIPPI och åt rester från igår i soffan. 
Jag hoppas jag är pigg igen som vanligt imorgon, för jag har inte tränat än denhär veckan och det börjar kännas i ryggen.. Jag blir stel i nacken/axlarna först och sen smyger det sig neråt längs ryggraden som blir knakig och rätt snart börjar det göra ont när jag reser mig, sitter i soffan eller plockar upp något från golvet.... om jag är 70+? Nejnej, lite dålig rygg bara........🙄
Senaste passet var alltså i.. hmm få se nu... i fredags. Så 5 dagar. Det är fint att ha någon form av ram för hurlänge jag "klarar mig" men det skulle ju vara fint att vara smärtfri i en hel vecka åt gången..... 
(Jag tränar hemma med gummiband, hantlar och egen kroppsvikt med hjälp o stöttning av en personlig tränare via MammaFitness. Jag har just nu inplanerat: 2 lite tuffare styrkepass för hela kroppen, 1 rörlighetspass för framförallt ryggen, och en powerwalk /vecka.)

På PWs får Shaggy oftast hänga med 🥰



//mamanéa 

Kommentera

Publiceras ej