Jahapp, så var det dags för andra delen av föräldrautbildningen vi går på. Tema: Amning & Anknytning
 
Finns väl inte så mycket att säga egentligen, att amma är bra. Så amma bör man. Typ så. tjohej. Jag frågade om det finns bra alternativ till amning, jag menar, såklart att jag vill amma (för det är liksom förutbestämt att jag vill på nått sätt....) Men tänk om det bara inte funkar? Tänk om jag inte producerar tillräckligt mycket mjölk för att bebisen ska bli mätt? Eller tänk om jag får så ont i brösten att det bara inte går? Man kan ju blöda, få rejäla sår eller riktigt riktigt ont. Tänk om?
 
Men nej, svaret man fick då var typ "Det bästa är att amma. Och det funkar, om man bara gör rätt och ger det tid ifrån början." Så, prettomorsor. Bara att kavla upp ärmarna och häva främ bröna!
 
Sen anknytning, ha bebisen hud mot hud. Spendera mycket tid på att lära känna bebisen.. Pappan ska hålla hud mot hud så mycket om möjligti början. Ja. Det låter väl... mysigt.
 
Nej men serriöst, jag vill gärna amma. Så jag kan få amma offentligt så det stör riktigt många. Det vore grymt.
 
//Néa

Kommentera

Publiceras ej