Nu går vi här o drar benen efter oss och bara väntar o väntar på det som kommer snart.  Kaoset. Lyckan. Omställningen. Alla vänner o släkt som vill komma hit och inspektera, lyckönska... 

Jag menar såklart Köket! Vem trodde nått annat?! 😉
IMORGON levereras det! Iiiiiimmmoooorgooon!! 
Jag tror inte det är sant. Vaddå ska vi inte ha det såhär längre? Ska vi inte ha "köksbänk" i vardagsrummet bestående av ett gammalt klaffbord? Ska vi inte ha spisen på balkongen längre?! Vaddå, ska vi inte vara tvungna att springa ut i trädgården (eller in på toa...) för att hämta vatten till morgonkaffet?! Ska man faktsikt få GÅ på det där golvet vi la i...... verkstan? Byggkaoset? Köket?! 
Det känns på nått sätt ganska likt det där med att få barn. Man har hört så mycket om det. Man har sett så många andra ha det (ett snyggt kök=barn...) Man har så mycket förväntningar, föreställningar och idéer om hur det kommer bli, samtidigt vet man ju..... INGET! 
Jag hoppas dock det här är betydligt mindre smärtsamt. 😉

Min största rädsla är att vi mätt något fel. Det är inte heeeelt omöjligt.... jag hoppas bara att vi i så fall har FÖRMYCKET skåp och bänk, känns lättare att såga bort än bygga på........ 

Men imorgon!!! Fucking imorgon....... jag kan inte tro det! Allvarligt talat. . . . Måndag alltså. Klockan är efter tolv nu 😉

Och vi har gjort precis allt vi kan innan. De senaste dagarna har vi röjt och städat undan, för att ha plats att ställa allting.... Svärmor har varit här o barnvaktat, hjälpt till med det verse och såklart umgåtts. Det är fantastiskt att man verkligen känner att hon vill ha en relation till Noomie. Jag menar....Noomie är barnbarn nr10. Av totalt 11 +1 imagen. Det är nog inte alla farmödrar som skulle palla engagera sig så i vart o ett av barnbarnen. Nä människa med större hjärta får man leta efter! 


(Tyckte leken blev tyst i trädgården när vi la golv, hittade farmor+Noomie sovandes i skuggan 😉)

/ / mamanéa 

1 kommentarer

Becca

31 Jul 2016 18:45

Det är nästan klaaart! :D
På riktigt! Det ska bli så himla häftigt att se! :)

Kommentera

Publiceras ej