När Noomie sov idag försökte jag läsa bloggar men hjälp vad alla uppdaterar dåligt nuförtiden?! Eller är det jag som har för mycket tid att kolla nu när jag varit hemma i flera dar..... iaf så hamnade jag på min egna blogg o läste gamla inlägg istället, vad kul det är att ha bloggen som ett minne,när jag nu inte skriver någon fysisk dagbok som jag egentligen önskar att jag han med..  Men, när jag läst lite gamla inlägg gick jag för att kolla mina gamla opublicerade inlägg o tänk där hittade jag några små pärlor minsann! Bland annat det här härliga minnet från i somras. Familjen från Norr hade flyttat in hos oss o 4 vuxna, 2 stora hundar o 2 små barn levde i det mest välorganiserade kaos ni kan tänka er. I veckor av regn och slipdamm blandat med sågspån hoppade vi runt i möbelhinderbanan vi kallade.... "rum?!", hämtade kvargburkar (användes som tallrikar) och plastglas (som vi maskindiskade?!) ute på balkongen och.... just det! Vi hade inget kök! 
 
Så en dag bestämde vi oss för att skita i allt o åka bort. Sagt o gjort, här kommer inlägget om vårt dygn i Växjö 😉
//mamanéa 
---------------------------------------------------------------------
På minisemester i Växjö!
Som jag skrev tidigare behövde vi få umgås lite utan slipdamm och en halv kvadratmeter golvyta (det har ju dessutom regnat JÄMT det senaste så det har knappt gått att vara ute med våra små) så därför drog vi iväg. 
Igår kväll promenerade vi längs vattnet och tittade på ankor, vi hittade en stor lekpark och såklart var vissa tvungna att testa lite...
 
 
Haha, ni kommer vara så roliga (och förmodligen sjukt pinsama) pappor till era ungar båda två 😊
Jag gungade också lite, typ 4 varv sen blev jag åksjuk. 😐 TråkNéa. 
Men vi såg ankor! En stor diskokula som snurrade på vattnet... folk som badade, massa hundar.... och inget tog jag kort på 😛
 
Noomie åkte vagn först, gick lite själv och sen bar Martin henne i selen. Kan vara det häftigaste som finns, att se henne sitta o mysa med sin pappa... att se honom så stolt och så självklart kånka på sin lilla sockerbit..... coolt! 😆 
 
Sen blev kvällen inte riktigt som vi tänkte men, ny dag nya möjligheter! Brukar man ju säga, och vi han en snabbsväng in på "Grand Samarkand" ett köpcenter som ligger i Växjö, sen hoppade vi in i bilarna o rullade hemåt. Vi stannade på en liten rastplats och körde "dopfika" för vår guddotter Alexis, eftersom vi, århundradets sämsta gudföräldrar inte kunde vara med på det riktiga dopet... Alexis fick en klänning, en babblare  (DADA) och sen hade hon faktsikt pysslat lite själv, två tavlor med hennes hand+fotavtryck. Jag snodde henne tidigt en morgon så föräldrarna fick sovmorgon. Då körde jag fingerfärg & canvastavlor med både A och Noomie och det blev sååå sött 😊
 
Vi skulle gjort ett stopp på MIO i Värnamo men... det förtjänar bannemig ett eget inlägg så... nu tillbaks till byggkaoset!
 
//mamanéa
 

Kommentera

Publiceras ej